OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med 12 500 lägenheter och 600 lokaler är Uppsalahem AB (publ) Uppsalas största bostadsföretag.För att möta en ökad efterfrågan bygger vi nu 250 nya hyresbostäder per år.Vi är 230 anställda som arbetar för att våra nuvarande och blivande kunder ska trivas hos oss.Läs mer på www.uppsalahem.se.VD-assistent, Uppsalahem Som VD-assistent på Uppsalahem arbetar du som administrativ support till VD, styrelse, ledning och kunder.Det är viktigt att du i din roll ligger "steget före" när du assisterar och avlastar VD i olika administrativa frågor.En stor del av din tid ägnar du åt styrelsehantering där du bland annat håller i administration, koordinering och protokollföring.Tillsammans med VD och ekonomichef administrerar du bolagsfrågor, såsom årsredovisning, fullmakter och attester.Du har arkivansvar gällande alla handlingar kring bolag och styrelse.Du tycker om att arbeta med administration, är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt.Du är serviceinriktad såväl internt som externt och kan bemöta kunder på ett professionellt sätt.Rollen kräver stor integritet och självständighet.Som person är du flexibel och prestigelös och är beredd att rycka in där det behövs.Du har gedigen erfarenhet av kvalificerade administrativa uppgifter.Har du erfarenhet av styrelsehantering är det mycket meriterande.Du är bra på att uttrycka dig i skrift då du kommer att hjälpa till med formulering och korrekturläsning.Du är kunnig i Office-programmen och har erfarenhet av arbete i något affärssystem.I denna rekrytering samarbetar vi med Proffice.Välkommen med din ansökan snarast, dock senast 30 augusti via www.proffice.se.