VD Assistent/Ekonom Assistent

VD Assistent/Ekonom Assistent

Arbetsbeskrivning

VD & Ekonomi Assistent – Möjlighet till flexibla arbetstider!
Är du glad, organiserad och gillar att administrera och hålla ordning på saker och ting runt dig? Nu har du chansen! Finopti söker en VD & Ekonomi Assistent med det rätta drivet och som vill vara med och komma in tidigt i ett framgångsrikt växande bolag, med goda förmåner dessutom!
JOBBESKRIVNING
VD & Ekonomi Assistent.
Finopti grundades 2014 och arbetar idag med att optimera finansiella lösningar åt bostadsrättsföreningar, företag och fastighetsbolag. Vi har idag 500 bostadsrättsföreningar som kunder och förmedlar ca 10 miljarder SEK i lånevolym. Kontoret ligger i Solna och våra kunder finns till största del i Stockholm men även i övriga delar av landet.
Vår nuvarande VD & Ekonomiassistent har satt upp rutiner för arbetet, men blivit rekryterat till ett annat bolag och nu söker vi hennes efterträdare. Du kommer att utveckla arbetet och öka vår professionalitet samt underlätta vår administration.
ARBETSUPPGIFTER
Ditt ansvar som VD & Ekonomi Assistent kommer att vara att leda och sköta det administrativa arbetet i företaget. Allt ifrån ekonomi och kontorsadministration till att stötta VD samt sammanställa olika rapporter.
Du kommer t.ex. att:
- Sköta redovisningen. Ta hand om den dagliga bokföringen, momsredovisningen, avstämningar m.m.
- Administrera Löner. Sammanställa och genomföra löneutbetalningar.
- Ta hand om kund/leverantörsreskontra samt genomföra betalningar.
- Ta hand om kontoret. Sköta inköp och säkerställa att material finns.
- Bistå VD. Hjälpa till i det dagliga arbetet med att exempelvis boka resor, boenden, ta fram underlag för beslut och projekt.
- Ta fram rapporter. Regelbundet sammanställa försäljning samt marknadsrapporter.
Hos Finopti erbjuds du en roll med frihet under eget ansvar där du själv planerar dina dagar utifrån ditt arbete. Idag är vi 7 anställda men planerar att växa med 25-30 personer under kommande år. Det betyder att du kommer ha mycket att säga till om samt vara med och bygga upp ett välfungerande arbetssätt och struktur. Här erbjuds du bra förmåner så som flexibla arbetstider, gymkort, SL-kort samt telefon och dator, allt för att du ska kunna lägga 100% fokus på ditt arbete!
”Det bästa med att arbeta på Finopti är ansvaret och förtroendet som man får. Jag har tidigare arbetat på större bolag men trivs mycket bättre här då det är mindre, mer personligt och mer familjärt. Du tilldelas frihet under eget ansvar och det är flexibla arbetstider då du planerar dina egna dagar. Jag gillar att få insyn och ansvara för hela processen från start till mål.#
Om du drivs av frihet under eget ansvar, då ska du definitivt söka denna tjänst!”
-Så beskrivs arbetet av flera medarbetare hos Finopti.
VI SÖKER DIG SOM
- Är intresserad av att arbeta med administration och service i en ansvarstagande roll.
- Är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift.
Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av redovisning samt lönehantering.
- Har god vana med affärsprogrammet Fortnox.
- Har god vana med Officepaketet.
Som person är du ansvarstagande, noggrann, öppen och hjälpsam i ditt arbetssätt och drivs av att göra det lilla extra för att säkerställa framgång.
I denna rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och intresse för rollen.
ÖVRIG INFORMATION
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid, men även mindre arbetstid kan diskuteras
- Lön: Fast
- Placering: Solna, 10 minuter norr om Stockholm C
Är du den person vi söker? Maila din ansökan med CV till VD Hans Arén, hans.aren@finopti.se. Om du har frågor eller funderingar, ring 070-367 69 44.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Finopti AB Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 augusti 2023
  • Ansök senast: 3 september 2023

Postadress

Gårdsvägen 2 B 1TR
Solna, 16970

Liknande jobb


21 november 2024