VD-Assistent/Executive Assistant till Ahlsell – en koordinerande ”doer”

Arbetsbeskrivning

Ditt uppdrag

Du får en central roll i organisationen i rollen som VD-assistent. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att underlätta VD:s vardag, administrera ledningsgruppsmöten och som sekreterare är du även stöd till Staben. Du kommer att ansvara för administration och koordinering av möten, resor och kalendrar för VD och ledningsgrupp.  Du bokar resor, granskar reseräkningar och hanterar fakturor. 

Vidare kommer du att koordinera företagsövergripande evenemang såsom konferenser, informationsmöten, övriga större möten och event. Stöttning av interna kontorsprojekt kommer att ingå i dina arbetsuppgifter. För att vara framgångsrik i rollen tror vi du är en kulturbärare som är synlig i organisationen. Du rapporterar till VD.



Din bakgrund

Du är kommunikativ och serviceinriktad i ditt sätt att skapa och vårda interna och externa relationer. Som person är du samarbetsvillig, serviceinriktad, strukturerad, engagerad och har integritet i ditt arbete då du arbetar under stort förtroende. Du har fallenhet för att arbeta proaktivt och trivs med att ligga steget före i ditt arbete och kan hantera olika arbetsuppgifter parallellt. Du är trygg i dig själv och klarar av att arbeta självgående och tar egna initiativ.

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta som kvalificerad administratör och vill fortsätta utvecklas i en sådan roll. Du har mycket god administrativ vana och har goda kunskaper i Officepaketet. Vidare ser vi att du talar och skriver obehindrat på svenska. 

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett varierande arbete med stort eget ansvar. Du blir en del av ett företag som strävar efter att vara marknadsledande i branschen. Du kommer arbeta nära VD och hela den svenska ledningsgruppen. Vidare är Ahlsell i en nystart och det råder en positiv energi i företaget.

 Om Ahlsell

Ahlsell AB grundades 1877 och är ett tekniskt handelsbolag inom VVS, El, Verktyg & Maskiner, Kyl och GDS. Ahlsells unika kunderbjudande ger professionella användare tillgång till ett omfattande utbud av produkter och relaterade tjänster inom vatten & avlopp, värme & sanitet, ventilation, isolering, el, kyl, bygg, verktyg samt förnödenheter och personlig skyddsutrustning. Företaget är etablerat i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Estland, Polen och Ryssland. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. Tjänsten är placerad på huvudkontoret som ligger centralt i Liljeholmen, Stockholm.

 Vad händer nu?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har Du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lars-Christer Andersson på 073-521 65 78. Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 1 maj. Du ansöker via www.wise.se/jobb. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 8 april 2017

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024