OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vem är Al Dente
Al Dente Stockholm söker en Executive assistent.
Vi är Sveriges största ledande företag inom italienska matlagningskurser och event för företag och privatpersoner. Vi har funnits i snart 20 år och är belägna i centrala Stockholm. Vi har ett brett utbud av event och matlagningskurser året runt för både företagskunder och privatpersoner - vi välkomnar årligen 7000 gäster till våra kök!
Vi importerar och tillverkar även italienska delikatesser under vårt varumärke 'Al Dente' som säljs i våra egna kanaler. Al Dente's grundare Samantha Santambrogio Öberg är även kokboksförfattare för Bonnier Group och Semic Förlag och har gett ut totalt 6 kokböcker.
Det bästa med vårt jobb är att ingen dag är den andra lik och det resulterar i att våra arbetsuppgifter varierar och vi utvecklas hela tiden.
Oavsett om det handlar om gästerna på våra event, konsumenterna av våra delikatesser eller läsarna till våra böcker - så är deras upplevelse alltid en prioritet för oss.
Att komma till oss på matlagningskurs ska kännas personligt, varmt och välkomnande. Våra böcker skall inspirera och våra delikatesser är av högsta kvalité.
Vad söker vi?
Vi söker en person som kan förenkla vardagen, prioritera, strukturera och hålla en tydlig riktning i arbetet. Då vår VD, som är i behov av avlastning, befinner sig i en ledande position är det ofta mycket på gång och snabba puckar. Du som Executive Assistent ska inte bara ha stenkoll, utan även förmågan att hantera många arbetsuppgifter samtidigt.
Det förutsätter även en viss personkemi mellan dig och VD:n.
Dina arbetsuppgifter
Du skall hjälpa till med allt som resulterar i en mer effektiv och följsam arbetsdag. Exempel på det du skall göra är:
Kalenderplanering och mötesbokning
Protokollförande
Driva projekt och planera event-
Vara med före, under och efter produktionen av våra kokböcker
Vara med på mat-event när det efterfrågas
Tidsrapporter
Koordinera kontors - och eventpersonal
Dialog med personal
Schemaläggning av personal
Hantering av fakturor
Ditt fokus ligger på att avlasta vår VD, men det förekommer även arbete tillsammans med övriga i teamet.
Vem är du?
Som VD assistent kommer du att vara VD:s högra hand. Du är strukturerad, noggrann och serviceinriktad. Det är bra om du har erfarenhet av olika programvaror som exempelvis Excel, Canvas och PowerPoint.
Du ska ha en organisatorisk vana för att inte säga ledaregenskaper och kan hantera stress. Det gäller att ha full förståelse för att centrala profiler i företaget lätt skall delegera arbetsuppgifter för att kunna prioritera och fokusera på rätt delar av verksamheter.
Du uppskattar mat och den italienska matkulturen.
Du gillar att prata framför folk, vägleda och leda våra gäster - då många av våra event inleds med en välkomsttal där gästerna välkomnas och vägleds inför deras inplanerade event .
Utbildning
Detta yrke kräver ingen utbildning utan det är karaktärsdrag samt arbetslivserfarenhet som är avgörande. Man utvecklas och utbildas på plats i rätt riktning.
Tjänsten gäller främst dagtid men kvällar och helger med varierad arbetstid kan förekomma.
Vi erbjuder
Kollektivavtal hos Visita med bra förmåner
Intern och betald utbildning inom service och eventplanering
Gemensamma företagsresor
Team bulding-aktiviteter som t.ex. spa och restaurangbesök
Vi värdesätter en bra teamkänsla och äter ofta hemlagad lunch tillsammans
Personalrabatt på våra italienska delikatesser
Kontaktpersoner på detta företaget
VD Samantha Öberg
0723094972
0723094972
platschef Caroline Aspgren
0723094972
0723094972