OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Dreamhem AB fastighetsbolag söker en VD/styrelse och fastighetsansvarig/delägare i företaget. Gäller Stockholmsområdet.
Företaget hyr ut mindre fastighetsbestånd/hyresfastigheter runt om i Sverige. Vi söker någon person som kan vara med och leda och hyra ut objekten. Våra kunder är både företag och privatpersoner som behöver boende. Vi samarbetar med större företag, men även mindre aktörer.
Arbetsuppgift
Dina arbetsuppgifter blir att skriva avtal, hyra ut objekt, boka visningar och ansvara för vissa fastighetsprojekt. Sälja och hyra ut våra olika koncept.
Du kommer vara delaktig i ledningsprocessen både vad det gäller den praktiska utvecklingen samt den ekonomiska. Även företagsinvesteringar och olika affärsupplägg för att kunna bygga ut verksamheten kommer vara en del av arbetsuppgifterna.
Arbetsuppgifterna kommer vara varierande och du kommer få ett stort ansvar där du kommer kunna jobba fritt inom ramarna.
Vem är du?
För att vara framgångsrik i denna roll vill vi att du har en akademisk utbildning inom samhällsbyggnad eller annan för tjänsten relevant akademisk utbildning. Du har tidigare erfarenhet av Projektutveckling inom Fastighetsbranschen minst fyra år och är tillräckligt senior för att kunna agera i rollen som ett strategiskt stöd till dina medarbetare. Vidare har du en hög kompetens kring tidiga skeden och fastighetsekonomi med tillhörande ekonomisk styrning. Kanske arbetar du idag på ett större fastighetsbolag, på konsultsidan eller inom stadsbyggnad. Har du även erfarenhet av men också intresse för hållbarhetsarbete är det en stor fördel.
B-körkort samt att du uttrycker dig väl i både tal och skrift är ett krav.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker efter dig som är en kommunikativ, förtroendeingivande och engagerad ledare.
Du delar med dig av din positiva inställning och entreprenörskap vilket också skapar engagemang hos dina kollegor och medarbetare. Du har en mycket god påvisad förmåga att skapa en teamkänsla och tillhörighet och motiverar dina anställda även om dessa är utspridda på olika orter. Dessutom har du en god administrativ och strategisk förmåga samtidigt som du leder dina medarbetare tryggt framåt i förändring. På Dröm hem Fastigheter arbetar men efter en strukturerad arbetsprocess med tydliga verktyg samtidigt som man verkar i en bransch som är både föränderlig och under ständig utveckling, det är därför av stor vikt att du är både framåtriktad och förändringsbenägen. a vare en god säljare, ha bra känsla för affärer och duktig på att knyta kontakter både mot företag och privatpersoner. Du ska klara av att jobba med olika arbetsuppgifter, vara ansvarsfull och noggrann. Du ska kunna jobba självständigt, men även kunna samarbeta och ha viss datavana.
Vi söker någon med lång arbetslivserfarenhet och är intresserad av att göra affärer. Det är en krav att du har jobbat med fastigheter tidigare minst fyra år.
Vi emotser din ansökan senast den 31 maj 2021. Du skickar CV samt ett personligt brev till kund@dromjobbisverige.com
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.