OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Karlstad Airport är Värmlands största flygplats och ägs av Karlstads kommun och Region Värmland. Här arbetar idag 27 medarbetare. Vårt mål är att erbjuda regionen väl anpassad passagerartrafik, såväl för företagen som för privatpersoner, med ett gott utbud av reguljär- och chartertrafik. Karlstad Airport utsedd till beredskapsflygplats av regeringen, vilket betyder att vi dygnet runt, alla dagar på året håller beredskap för att kunna öppna flygplatsen för samhällsnyttig trafik. Svensk luftambulans har sin tekniska bas hos oss. Vill du vara med på vår resa och förverkliga vår vision mot ”ett bättre liv i Solstaden”?
Har du talang för att skapa ordning och reda, gillar både eget ansvar och tätt samarbete och trivs med att ha många olika kontaktytor? Då ska du söka den här tjänsten hos oss!
Beskrivning
Som VD-koordinator kommer du att vara ett administrativt stöd på flygplatsen och i den rollen fungera lite som spindeln i nätet.
Du kommer att ingå i ett nätverk med andra administrationsansvariga inom koncernen. I rollen kommer du att fungera som en service och supportfunktion till övriga chefer och medarbetare. Du bidrar till ordning och reda, enhetlighet, effektivitet och rättssäkerhet gällande informationshanteringen.
Arbetsuppgifter
- Diarieföring och andra former av dokumenthantering.
- Styrelseadministration.
- Hantering av IT-baserade kommunikations- och samarbetsytor, exempelvis SharePoint
- Bokningar av möten, konferenser och resor.
- Genomföra beställningar och inköp.
- Personaladministration och ekonomiadministration.
- Stöd med protokollskrivning och minnesanteckningar vid interna och externa möten.
- Hantera tjänsteskrivelser som sammanfattar underlag för styrelsebeslut.
- Stötta VD administrativt.
Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är serviceorienterad och lösningsfokuserad samt att du arbetar proaktivt och har förmågan att självständigt prioritera samt omprioritera vid behov. Som person är du engagerad och handlingskraftig. Vi förutsätter att du håller en hög integritet, stresstålighet samt god kommunikationsförmåga.
Det viktigaste av allt är din personlighet och att du har ett gott självledarskap med en egen drivkraft att lösa uppkomna situationer. Du behöver vara prestigelös och gilla att arbeta i en snabbrörlig kontext och att hantera frågor och uppgifter av mer eller mindre komplex karaktär.
Grundläggande krav för tjänsten:
- Akademisk utbildning inom statsvetenskap, rättskunskap eller annan relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Minst två års arbetslivserfarenhet med minst ett års erfarenhet av administrativ roll med uppgifter som huvudsakligen beskrivs ovan.
- Mycket goda kunskaper att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift samt hög läsförståelse.
- Mycket god datorvana och kunskaper inom främst MS Office-paketet och Sharepoint/Teams.
Befattningen är inplacerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kommer att föregå ett beslut om anställning.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.