VD med operativt säljansvar

Arbetsbeskrivning

The Humble Co. (thehumble.co) grundades 2013 med visionen om att tillverka och sälja munvårdsprodukter som är både bra för människan och vår planet. Detta gör vi genom att erbjuda konsumenter produkter som är så hållbara som möjligt där vi ersätter plast med nedbrytbara och organiska ämnen såsom bambu samt ser till att produkternas kvalitet och funktion är lika bra eller bättre än övriga alternativ på marknaden. Vår tandborste i bambu är världens mest sålda i sin kategori och våra produkter finns i mer än 40 länder. Parallellt med detta donerar vi varje år en del av vår omsättning till vår egen icke-vinstdrivande välgörenhetsorganisation, Humble Smile Foundation, som hjälper barn runt om i världen i områden där tandvård är bristfällig och barnen aldrig lärt sig vikten av att ta hand om sin munhälsa.
The Humble Co. är ett bolag inom Humble Group som är en ung, dynamisk och innovativ FMCG-grupp som levererar produkter som är bra för både dig och planeten. Humble Gruppen består av +30 företag som verkar inom de snabbväxande segmenten hälsosam mat och snacks, samt hållbar skönhet och hälsa. Läs mer om Humble Group på humblegroup.se


Lockas du av att arbeta i en start-up miljö och älskar att utmana dig själv? Vi söker nu en VD med operativt säljansvar som vill vara drivande för nästa steg på the Humble Co’s fantastiska utvecklingsresa. Tjänsten är baserad i Stockholm.
Rollen är bred och du förväntas ha ett övergripande ansvar för bolaget med stort fokus på försäljningen och det operativa och strategiska arbetet mot bolagets distributörer i Sverige och Humble Co:s alla marknader förutom USA.


Arbetsuppgifter:
Du ansvarar för hela Humble Co verksamhet och dess medarbetare (i dagsläget ca 10 st). Teamet är ungt och säljfokuserat. Du ansvarar för att bygga en inkluderande kultur som säkerställer att teamet trivs och att resultat uppnås.
Som VD har du även ett övergripande ansvar för bolagets alla områden så som försäljning och distribution men även att leda produktutveckling, logistik, inköp, marknad, ekonomi, legala frågor och teamet.
Du kommer ha ett nära samarbete med leverantörer av både produkter och råvaror men även med bolagets övriga externa kontakter. Du rapporterar till Humble Groups styrelse.
Kvalifikationer
Vi ser att du har minst 5 års erfarenhet inom försäljning inom FMCG
Resultat- och budgetansvar
Minst 3 års erfarenhet av personalansvar
Internationell yrkeserfarenhet
Behärskar både svenska och engelska

Vi ser det som meriterande med erfarenhet från varumärkesbyggande och/eller produktutveckling och produktion.
Vem du är
Som person har du en energisk attityd och stor drivkraft i att vilja framåt och utvecklas.
Vi tror att du är strukturerad och har en stark analytisk- och problemlösningsförmåga. Du är en go-getter och har förmågan att självständigt ansvara för att driva projekt framåt på ett lösningsorienterat sätt. THC är i en fortsatt tillväxtfas varför vi förutsätter att du är van och trivs med att arbeta i en miljö med högt tempo med snabba beslut och vändningar.
Du har en stark kommunikations- och prestationsförmåga och har lätt för att skapa förtroende. Du är en “people person” och har utmärkt interpersonell och förhandlingsförmåga. Du är grym på att skapa och upprätthålla relationer.
Välkommen med ansökan och ev. frågor till: liv@mirapeople.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svensk Jobbindustri
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2022
  • Ansök senast: 28 juli 2022

Postadress

Renstiernas gata 23, Box 542
Stockholm, 11631

Liknande jobb


VD till VoB Syd

VD till VoB Syd

22 november 2024

20 november 2024

Interim IT Enhetschef – Stockholm

Interim IT Enhetschef – Stockholm

19 november 2024

Vd till Mitthem AB

Vd till Mitthem AB

19 november 2024