OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VD – och ekonomiassistent
Vi söker dig som vill vara vår "spindeln i nätet" på Partillebo. Du kommer att assistera VD, Ekonomichef och övrig stab på huvudkontoret och se till att det är ordning och reda på oss. Vår Annika som har denna roll sedan många år skall nu gå i pension och vi skall hitta någon riktig bra person som kan ta över stafettpinnen efter henne.
Om rollen
Du kommer att vara placerad på vårt huvudkontor i Partille centrum och rapporterar till Ekonomichefen. Ditt övergripande ansvar blir att bidra till ett administrativt stöd till VD/Ekonomichef/Ledningsgrupp och även övriga chefer när det behov finns.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Din roll är bred och du supporterar med flertalet administrativa uppgifter, som tex ta fram information, förbereda inför styrelsemöten och även sammanställa protokoll. Övriga arbetsuppgifter är allt från att beställa kontorsmaterial till att ta hand om kund-och leverantörsfakturering. Detta är en del av din vardag som kommer vara mycket varierande. Du behöver även finnas som resurs och vara redo att bidra över hela verksamheten i olika ärenden och tillhandahålla struktur och support där behov finns. Du har stor möjlighet att påverka din roll och kunna förbättra dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du tycker det är roligt att ha massa olika saker att göra samtidigt. Du har stor social förmåga och tycker om att serva och stödja dina kollegor.
Stöd till VD/Ekonomichef/Företagsledning
Förbereda, planera, och skriva protokoll från styrelsemöten och årsstämmor
Kund-och leverantörsreskontra
Kontorsmaterial
Ta initiativ till att förbättra och utveckla arbetssätt och rutiner med hjälp av digitala verktyg
Delaktig i att effektivisera arbetsflöden tillsammans med vår kollega "Robban" - vår AI maskin
Ansvara för företagets presentartiklar och giwe-aways.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst och /eller erfarenhet som ekonomiassistent/ekonomiadministratör. Högskoleutbildning är önskvärd men inget krav. Du har mycket goda kunskaper i Office program och har vana av att arbeta i ekonomi- och verksamhetssystem. Det är viktigt att du tycker om människor och har en god förmåga att kommunicera, både i tal och skrift på svenska.
Personliga egenskaper
För att lyckas i denna roll krävs en hög servicekänsla, du brinner för att supporta andra och du känner stolthet i att ditt arbete bidrar till företagets framgång. Du är självgående, lyhörd, och noggrann, med ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du hanterar alla frågor med integritet och du samarbetar och tar initiativ där det behövs.
Vi erbjuder dig
Här möts du av arbetsglädje! Vi har en mycket trevlig arbetsmiljö med många goa skratt och trevliga kollegor. Partillebo erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Du får ett roligt och omväxlande jobb med många stimulerande kontakter båda internt och externt. Du erbjuds fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar, utbildningar och andra förmåner såsom sjukförsäkring och friskvårdsbidrag. Det finns också möjlighet till att leasa en el-cykel förmånligt.
Varmt välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar Partillebo med Heidi Höyem, Novum Executive AB. För att söka tjänsten, registrerar du ditt cv via länken. Sista ansökningsdag är 27 februari, men urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Heidi Höyem på 070–5131622.