OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VD-assistent
Om Emerse
Emerse är ett ledande företag inom internetmarknadsföring startat 2007. Bolaget tillhandahåller tjänster inom sökmotormarknadsföring, sociala medier, videomarknadsföring, nyhetsdistribution m m. Bland kunderna finns stora internationella företag t ex Betsson, Sky men även PR-bolag tex amerikanska PR Newswire och de varumärken de representerar; Adidas, Procter & Gamble, Siemens mfl. Emerse är just nu i en spännande fas med snabb kundtillväxt och många nya möjligheter, och söker därför fler medarbetare som vill vara med och bygga upp företaget i denna tidiga fas.
Emerse söker en VD-assistent som vill vara en del av ett växande företag i en tidig fas. Du kommer att ha stort ansvar och förväntas ta egna initiativ och måste vara ordningsam, effektiv och strukturerad. Arbetet kräver att du kan hålla många bollar i luften och trivs med den dagliga och tidvis intensiva kontakten med kunder och leverantörer, främst via telefon och mejl. Goda möjligheter till ökat ansvar inom företaget finns.
Kandidaten kommer att få lära sig om våra tjänster och produkter, det viktigaste är inte förkunskaper inom området vi jobbar (behövs inte) utan att personen har många av de egenskaper vi skriver nedan.
Plats:
Lund
Arbetsuppgifter:
Assistent till VD för ett litet företag i expansion.
Daglig kontakt med svenska och internationella leverantörer via telefon och mail. Även viss kundkontakt.
Administration
Månadsvis ta fram ekonomiska underlag t ex via ekonomisystemet
Sköta betalningar via internetbank
Förbereda och skicka fakturor via mejl
Svara i telefon
Jobba i företagets interna system
Kontrollera leveranser
Ta fram och leverera löpande rapporter till kunder och annat underlag.
Övertid kan förekomma
Utbildning:
Gymnasieutbildning t ex ekonomisk eller samhällsvetenskaplig eller handel. Eventuellt även högskola men ej ett krav.
Övrig utbildning:
Kanske någon kurs inom projektledning eller ekonomi
Arbetslivserfarenhet:
Jobbat ett par år på företag, har förståelse och insikt i ett hur ett företag fungerar i stort.
Kanske har haft kundkontakt, svarat i telefon, jobbat med allmän problemlösning t ex som receptionist
IT-kunskaper som behövs:
Mycket goda kunskaper inom officepaketet (Word, Excel m m). Kunna lära sig andra system snabbt.
Personlighet:
Mycket datorvan, men ej tekniker
Aktiv
Effektiv
Självgående och kunna fatta egna beslut där situationen kräver det
Ej rädd att ta egna initativ
Ser det som en fördel att arbeta i en liten organisation
Utåtriktad
Prestigelös
Ansvarstagande
Gott självförtroende och inte rädd att hantera en oförutsedd situation över telefon och mejl.
Strukturerad och ordningsam
Noggrann med detaljer
Uppskattar ordning och reda
Stresstålig och kunna prestera under högt tempo
Flexibel
Initiativrik
Öppen för de förändringar som naturligt sker i ett växande företag
Se fördelen av att komma in i ett växande företag i en tidig fas
Kan ta direktiv och utföra på egen hand.
Många bollar i luften
Språk:
Flytande i tal och skrift på svenska och engelska (många av kunderna är internationella)