OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mälardalstrafik, Stockholm
Om oss
Mälardalstrafik, med varumärkena Mälartåg och Movingo, är ett litet bolag med ett stort uppdrag; att genom ett effektivt trafikutbud och attraktiva tjänster, bidra till ett sammanhållet transportsystem och en hållbar utveckling i en växande Stockholm-Mälarregion. Bakom Mälardalstrafik står regionerna i Stockholm, Sörmland, Uppsala, Västmanland, Örebro län och Östergötland.
År 2021 blir närmast ett reformår för Mälardalstrafik och för den storregionala kollektivtrafiken i Stockholm-Mälarregionen. Ökat utbud, fler nya tåg, uppdaterade resevillkor och ett utökat produktsortiment är några av de många förändringar som våra resenärer och kunder kommer att kunna ta del av under detta och kommande år. Idag är vi ett 20-tal medarbetare med kontorslokaler i direkt anslutning till Stockholms centralstation. Läs mer om oss: www.malardalstrafik.se
Dina arbetsuppgifter
Som VD-sekreterare på Mälardalstrafik har du en samordnande och möjliggörande funktion inom bolaget samt stöttar VD i förekommande arbetsuppgifter.
Du kommer leda och koordinera ärendebredningsprocessen, vilket innefattar utredning av vissa ärenden, kvalitetsgranskning, sammanställning samt kommunikation av kallelser och protokoll.
Som VD-sekreterare är du en viktig pusselbit i vårt pågående arbete med att skapa struktur och säkerställa en välfungerande administration. Du kommer att vara samordnare i arbetet med att utveckla förvaltningsstrukturen på bolaget vilket infattar bland annat vårt diarium och arkiv.
Då bolaget är i en tillväxtfas med många nyanställda ställer det höga krav på ett kommunikativt och proaktivt förhållningsätt. En god förmåga att systematiskt kunna identifiera behov till förbättring och bidra till dess genomförande kommer vara en framgångsfaktor i rollen.
Din kompetens
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande roll eller motsvarande administrativt arbete gärna inom offentlig verksamhet. Du har som minst gymnasieutbildning och gärna påbyggnadsutbildning från universitet eller högskola.
Som person är du lyhörd, serviceinriktad och har förmågan att planera och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt utan att göra avkall på kvalité. Vi är ett litet bolag där arbetsuppgifter och ansvar kan variera i dignitet så för oss är det viktigt att du har både vilja och förmåga att hjälpa andra och motiveras av att agera koordinerande i många olika kontaktytor. Ett prestigelöst förhållningsätt och ett gott omdöme är egenskaper som du identifierar dig med.
Ett krav är att du har erfarenhet och god förmåga att självständigt ta fram underlag och skapa presentationer för andras användning. Du är van sätta dig in i nya IT-system och är en skicklig användare av bland annat Officepaketet. Förekommande programvaror hos oss är idag Office365, Sharepoint, Zoom, Teams, ledningssystemet 2C8 samt diariesystemet PositionEtt.
Vi förväntar oss att du har en positiv, vänlig och professionell framtoning samt en hög integritet. Du är van vid att arbeta självständigt och har förmågan att driva och slutföra uppdrag på ett systematiskt, effektivt och omsorgsfullt sätt. Arbetet kräver att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, lämplighet och förmågor.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
HR-Ansvarig Pernilla Egeland
pernilla.egeland@malardalstrafik.se
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2021-04-05
Intervjuer och urval sker löpande.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.