OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sidec Technologies AB utvecklar och säljer sin unika Protein TomografiT till läkemedelsindustrin.Protein TomografiT ger tredimensionella bilder av proteiner och proteinkomplex i deras naturliga miljö.Sidec har huvudkontor i Stockholm och lokala kontor i Europa och USA. Mer info www.sidec.com Vi erbjuder ett arbete i en växande internationell miljö där Du blir en viktig spelare i vårt team.Du kommer att få vara med och utveckla Sidecs framtida administrativa affärsstödjande verksamhet.Det kommer att ställas höga krav på din förmåga att stödja och administrera olika verksamheter inom bolaget.Du kommer att koordinera och delvis ansvara för kontakterna med våra aktieägare.Du kommer även att ansvara för administrativa styrelse- och bolagsfrågor.Du är koordinator och sekreterare inom ledningsgruppen och ansvarar för planering och uppföljning av möten/actions, resor, besök etc.och har dessutom ett eget ansvar för lokalfrågor, kontorsadministration samt administration av personalfrågor. Du kommer tillsammans med VD att arbeta med intern och extern information.Initialt kommer du även att i samarbete med sälj och marknadsavdelningen arbeta med framtagning av säljstatistik och presentationsmaterial.För arbetet krävs en hög servicekänsla, en förmåga att driva egna projekt och en vana att hantera konfidentiell information.Vi vill att Du: - Är högskoleutbildad med ekonomisk eller marknadsinriktning - Har tidigare erfarenhet av att arbeta som VD assistent - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Har arbetat utomlands eller i en internationell miljö - Kan arbeta självständigt och är en drivande person - Är bra på att skapa presentationer - Har mycket goda PC-kunskaper i Windowsmiljö och Officepaketet Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Sidec i Kista.Intresserad?Välkommen med din ansökan via www.proffice.se omgående, dock senast den 6 juni.