OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Lekeberg fortsätter att växa och utvecklas på ett mycket positivt sätt. Vår nuvarande VD har bestämt sig för att gå vidare till nya utmaningar och vi söker nu hans efterträdare.
Du har en lång erfarenhet av att leda och utveckla medarbetare. Du är en driven person som i din roll hos oss arbetar nära verksamheten och dina medarbetare. Givetvis kommer du även att arbeta med affärsstrategiska utvecklingsfrågor i en växande kommun. Du har tidigare erfarenhet av att jobba i en politiskt styrd organisation och har gedigna kunskaper om fastighetsförvaltning och –utveckling. Du förväntas bidra till kommunens utveckling utifrån din roll i koncernens ledningsgrupp och du leder verksamheten utifrån av styrelserna i bolagen fastställda direktiv samt övergripande direktiv från ägaren, Lekebergs Kommun.
Ansvarsområden
Strategiskt ansvar för bolagens operativa arbete, upprättande av verksamhetsplan, strategiska mål och rapportering till styrelsen. Som VD har du det övergripande personalansvaret samt budget- och resultatansvar. I rollen ingår att vara övergripande ansvarig för planering, utveckling och ledning av bolagen. Du sitter med i kommunkoncernens ledningsgrupp där du bidrar till kommunens fortsatta långsiktiga positiva utveckling.
Arbetstider
Heltid
Kvalifikationer
Du har flera års dokumenterad erfarenhet av att leda medarbetare i en liknande roll. Du behöver ha erfarenhet av att jobba i en politiskt styrd organisation och av fastighetsförvaltning -utveckling. Att vara strategisk, prioritera, ta beslut och göra korrekta avväganden i vardagen är en del av VD:s roll.
Som person är du social och utåtriktad och trivs med att representera i olika nätverk och forum, både lokalt, regionalt och på central nivå.
Goda ekonomikunskaper, goda kunskaper i entreprenadjuridik samt kunskap om att verka i politiskt styrda organisationer är andra egenskaper och erfarenheter som är viktiga för att lyckas i rollen.
Du skall ha:
• Tidigare goda dokumenterade ledarerfarenheter
• En god kunskap i ekonomi samt förståelse för det ekonomiska ansvaret i VD-rollen
• Dokumenterad flerårig erfarenhet av fastighetsförvaltning och –utveckling
• Goda kunskaper i entreprenadjuridik
• Tidigare erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
Ansökan
Vi ser fram emot din intresseanmälan senast 2020-10-20
För frågor & information vänligen kontakta: Gabrielle Peteri, senior rekryteringsspecialist
0733 434141 eller e-post gabrielle.peteri@randstad.se
Om företaget
LekebergsBostäder är ett välskött och välmående företag som har
utvecklats positivt under lång tid, jobbat hårt med miljöfrågor och
profilerat oss för att bidra till ökad inflyttning till kommunen.
Idag har vi ett brett bestånd av välrenoverade bostäder i många moderna
fastigheter.
Bor man bra mår man bra. En bra bostad i trygg och säker miljö med
närhet till det man behöver i form av kommunal service, skolor, vård och
affärer ger god livskvalitet.
I Lekebergs kommun finner du den livskvaliteten. Här ser vi till att du
både bor bra och mår bra.
Välkommen hit!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vi är ett kommunägt företag som utvecklar, anpassar och bygger boenden
för allas olika behov. Vi bidrar därigenom till att kommunen växer och
utvecklas på ett hållbart sätt. Vi skapar tillsammans med våra hyresgäster
attraktiva och trygga bostäder och är kända för kundnära service
Mer information samt årsberättelse hittar du här: https://lekebergsbostader.se/omoss/lekebergsbostaderab.4.6e75aae16a591304892f667.html
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044