OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SKB är en kooperativ hyresrättsförening, som bygger och hyr ut lägenheter till föreningens medlemmar. Vi har ett mycket fint och varierat fastighetsbestånd med 8 100 lägenheter, byggda från 1917 fram till idag. Vi är totalt 140 anställda och vårt kontor ligger i en egen fastighet i Abrahamsberg.
Läs gärna mer på www.skb.org
VD till SKB (Stockholms Kooperativa Bostadsförening)
Då vår nuvarande VD lämnar oss efter sju år söker vi hennes efterträdare.
Uppdraget som VD hos SKB innebär att leda och fortsätta vår utveckling framåt. Vi är en välskött förening med en ekonomi i balans och en stabil grund. Som VD är du är ansvarig för den dagliga verksamheten och utvecklar och ansvarar för bolagets aktiviteter på marknaden. SKB jobbar aktivt för att öka sin synlighet på marknaden och det arbetet blir vår nya VD en viktig del i. Det innebär att du förväntas jobba genom egna nätverk och vidareutveckla våra goda relationer med samverkanspartners och verksamheter som t ex markägare, politiker och kommuner samt våra medlemmar. Det är viktigt att du delar vår syn på kooperativet som verksamhetsidé. Vår kultur reflekterar det kooperativa tankesättet och vår långsiktighet med vårt bestånd. Tillsammans med styrelsen driver du föreningen mot de mål och strategier som stämman och styrelsen tillsammans sätter upp.
Trivs du med en bredd av arbetsuppgifter, strategiskt arbete, korta beslutsvägar och stora möjligheter att påverka kan detta vara jobbet för dig. Du får helhetsansvar för verksamheten med fokus på fortsatt tillväxt, utveckling och ytterligare stärka SKB:s goda renommé.
Dina viktigaste arbetsuppgifter är:
Leda och utveckla organisation, medarbetare och ha en förståelse för medlemmarnas frågeställningar och önskemål.Processutveckling och förbättringsarbete som gynnar beståndet och medlemmarna på lång sikt.Kommunikation med alla intressenter så som media, kommuner, anställda och medlemmar.
Kvalifikationer/Erfarenhet
Du har en relevant akademisk examen och flera års erfarenhet av ledande befattning inom bygg- eller fastighetsbranschen eller kommunal erfarenhet. Du har också en god vana av att leda genom andra chefer, du ser helheter, är van att nå uppsatta mål och tidigare haft ett övergripande budgetansvar. Du har såväl intresse som förståelse för vad det innebär att arbeta i ett kooperativt bolag och du är en duktig och pedagogisk kommunikatör med genomslagskraft.
För att lyckas i rollen har du förmåga att skapa ett förtroendefullt klimat som gynnar samarbete. Du kan driva viktiga utvecklingsfrågor såväl av organisation och kultur som av verksamhet samt representera SKB i olika sammanhang. Du ser till helheten med målfokus och kan hantera såväl drift som utveckling av verksamheten. Du är en naturlig och jordnära ledare som med ett coachande sätt skapar en organisation präglad av entusiasm, kundfokus och arbetsglädje.
Vårt erbjudande
Som medarbetare på SKB jobbar du med den viktigaste delen av de flesta människors liv, deras hem. Vi är en kooperativ förening som verkar för våra medlemmars bästa och ger möjlighet att byta boende i takt med att livet förändras.
Ansökan
I detta uppdrag samarbetar vi med HRM Affärsutveckling AB. För mer information, vänligen kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Caroline Kock, 0705-110390 alt. Caroline.kock@hrmab.se eller Albert Lundgren, 0702-363699 alt. Albert.lundgren@hrmab.se.
För att ansöka, klicka på "Ansök här" och följ vidare instruktioner. Vi behöver din intresseansökan senast den 1 november 2021.
Intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in ditt intresse så snart som möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter
Ulrica Pantzar