VD till Symbal Communication AB

VD till Symbal Communication AB

Arbetsbeskrivning

Symbal är förändringskommunikatörerna som tror på en ljus framtid för företag, samhälle och mänsklighet. Vi vet att det finns många företag och organisationer som precis som vi vill medverka till att människorna och planeten kan fungera tillsammans även i framtiden.

Vi vill vara en trogen och uppskattad partner så att våra kunder verkligen lyckas med sina förändringar och långsiktiga omställning. Långsiktighet är viktigt, att se förändringsarbetet som en kampanj är riskabelt. Att ha Symbal vid sin sida innebär trygghet och stöd över tid. När råd behövs finns vi - när saker behöver göras hjälper vi till.

Vi är en helhetspartner som stöttar kunder inom privat och offentlig sektor med framtagande kommunikationsstrategi och planer för förändring, produktion av kommunikativt och pedagogiskt material samt relaterade tjänster.     

Läs mer på vår hemsida: www.symbal.com.

EN DAG SOM VD
I rollen som VD på Symbal ansvarar du för verksamhetens fortsatta utveckling. Du har fullt mandat att styra Symbal både taktiskt och operativt för att verkställa företagets strategi och fortsätta tillväxtresan på ett hållbart och lönsamt sätt. Rollen inkluderar försäljning mot nya och befintliga kunder, aktivt och närvarande ledarskap samt leverans i projekt eller som rådgivare/facilitator.

Som VD förväntas du:

Dra in nya affärer och ta Symbal in på nya geografiska marknader. Närmaste året inom Sverige och på sikt utanför Sverige.
Utveckla och bredda Symbals produktutbud, bland annat för att införa tjänster som i stor utsträckning köps och levereras digitalt.
Öka leveranskapaciteten.
Behålla och utveckla befintliga medarbetare.
Attrahera nya medarbetare i en alltmer konkurrensutsatt arbetsmarknad.


Symbal är ett entreprenörsdrivet bolag med tre ägare som är fortsatt aktiva i det operativa arbetet. Som VD kommer du ha fullt mandat att styra bolaget men det är fördelaktigt med erfarenhet av att leda företag med närvarande ägare.

VEM VI TROR DU ÄR
Vi söker dig som har en akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet. Du har minst 10 års relevant arbetslivserfarenhet, däribland från konsultbranschen och ett helhetsansvar för både intäkter och kostnader. Du har tidigare gjort en eller flera lyckade lönsamma tillväxtresor och har minst 5 års erfarenhet av ledarskap med fullt personalansvar. Det är meriterande om du har intresse för change management, pedagogik, kommunikation, ledarskap och psykologi.

Du kan tydligt kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska. Har du utöver detta kunskaper inom danska, norska eller finska så är det meriterande.

Som person är du en social människokännare som lätt kan växla mellan de stora strategiska frågeställningarna och de små operativa problemen. Du ser och tar ansvar för hela organisationen och affären.

VAD VI ERBJUDER DIG
Som medarbetare på Symbal vill vi känna oss engagerade och delaktiga i verksamheten samtidigt som vi tillför både kompetens och energi i våra kunduppdrag. Vi ser till att kontinuerligt utveckla, bredda och vässa våra kompetenser och verktyg. Detta gör vi genom att våga prova nytt i projekt, lära och inspireras av varandra samt genom att delta i utbildningar, webinarier och workshops som har med förändringskommunikation att göra. Som en del av Symbal-familjen utvecklas du hela tiden och bjuder på din kompetens till kollegor och kunder.

Välkommen till en arbetsplats som gör skillnad!

ANSÖKAN
Låter detta som ett uppdrag för dig? Skicka in din ansökan i form av CV och ett personligt brev genom att klicka på ”Ansök här”.

Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.

I denna rekrytering samarbetar Symbal Communication AB med HRM Affärsutveckling AB. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta HRM:s ansvariga rekryteringskonsulter Albert Lundgren på e-post albert.lundgren@hrmab.se, telefon +46 70 236 36 99 eller Helena Anderberg på e-post helena.anderberg@hrmab.se, telefon +46 70 531 90 03.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter

Ulrica Pantzar

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HRM Affärsutveckling AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 24 oktober 2022
  • Ansök senast: 3 november 2022

Besöksadress

Strandvägen 47
None

Postadress

Strandvägen 47
Stockholm, 11456

Liknande jobb


20 november 2024

Interim IT Enhetschef – Stockholm

Interim IT Enhetschef – Stockholm

19 november 2024

Vd till Mitthem AB

Vd till Mitthem AB

19 november 2024

18 november 2024