VD till Ted Bernhardtz At Work, Göteborg

VD till Ted Bernhardtz At Work, Göteborg

Arbetsbeskrivning

Ted Bernhardtz At Work är ett kreativt textilföretag som designar och producerar kläder som varumärkeskoncept för kunder inom alla branscher. Genom helhetslösningar med full service erbjuder vi ett samarbete, från idé till färdig produkt, som genomsyras av ansvarsfull projektledning, struktur och trygga leveranser. Med hög kompetens och en stark drivkraft att leda branschen framåt skapar vi hållbara, moderna och internationella klädkoncept med hänsyn till bäraren. Våra medarbetares långa erfarenhet och fingertoppskänsla möter de krav som ställs på design, funktion, materialval och miljö. Ted Bernhardtz At Works kläder produceras i egna moderna fabriker och ger våra kunder full insyn i produktionen – från första sömnad tills dess att kläderna sitter på kroppen.

Ted Bernhardtz At Work är ett ägarlett bolag och finns sedan 2006 med huvudkontor vid Järntorget i Göteborg samt kontor, studio och fabriker i Dhaka, Bangladesh. Omsättningen är ca 200 MSEK, och vi är drygt 20 personer. Läs mer på tedbernhardtz.com 

Roll och organisation

Vi söker nu en extern VD som skall ta vid och driva fortsatt lönsam tillväxt genom att leda och utveckla organisationen till nästa nivå. Ted Bernhardtz At Work är ett konceptföretag inom textil som erbjuder helhetslösningar för att stärka och utveckla varumärken genom deras kläder. Med hållbar produktion och hög service i fokus är bolaget en stark partner till kunder i Sverige och utanför Norden, både inom privat näringsliv och offentlig sektor. Du får uppdraget och förtroendet från styrelse och ägare att driva affären och optimera organisationen mot uppsatta mål för effektivitet och utveckling av logistik, distribution, ekonomistyrning, processer och strukturer. Ledarskapet kommer att vara huvudfokus i det dagliga arbetet. Nuvarande VD lämnar över och fortsätter i en roll som försäljningsansvarig och kommer tillsammans med ägare vara fortsatt drivande i projekt inom försäljning, inköp och produktion med ett fortsatt engagemang. Personalansvaret omfattar 20 medarbetare på huvudkontoret i Göteborg.

Ansvar och uppgifter

Leda och utveckla bolaget 
Ledarskap mot gemensamma mål och med rätt resurser i organisationen
Bygga vidare och utveckla företaget och kulturen
Jobba aktivt med IT- och logistikutveckling samt kapitalflöden
Hållbarhetsarbete och ledningssystem
Bygga struktur och processer


Din bakgrund, erfarenhet

Du har framgångsrikt lett och utvecklat ett bolag eller affärsområde med helhetsansvar och har en relevant utbildningsbakgrund inom ekonomi, sälj & marknad. Du har erfarenhet från e-handel, logistik, affärssystem, it, distribution med komplexa flöden. Förståelse för styrning och rapportering i ett ägarstyrt bolag är en stor fördel.

Personlighet/ledarstil

Du är en tydlig, trygg och prestigelös ledare som gillar att coacha och utveckla dina medarbetare. Du är resultatinriktad och leder genom att ge frihet under ansvar och tydlig målstyrning. Du är en utåtriktad inspiratör som ger energi och skapar en positiv stämning på jobbet. Du är en entreprenöriell, affärsinriktad, kommunikativ och målinriktad lagspelare.

Ansökan

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via maquire.se senast 19 mars. Om du har frågor, kontakta Maria Hörnestam 076-338 76 46 eller Hanna Tillander 073-508 03 27.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maquire Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2023
  • Ansök senast: 19 mars 2023

Liknande jobb


20 november 2024

Interim IT Enhetschef – Stockholm

Interim IT Enhetschef – Stockholm

19 november 2024

Vd till Mitthem AB

Vd till Mitthem AB

19 november 2024

18 november 2024