OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Virkeslogistik Mellansverige AB grundades 2017 och är en virkesleverantör med bred kompetens inom logistik vid transport av rundvirke.
Verksamheten omsätter idag 300 MSEK och är sedan 1 december 2021 helägt av Ruddammens Åkeri AB.
Virkeslogistik Mellansverige AB befinner sig i en spännande tillväxtfas och har som målsättning att fortsätta expandera – med siktet inställt på att bli en av de ledande aktörerna inom skogslogistik i Sverige! Nu söker vi en erfaren VD som vill vara med och ta bolaget till nästa nivå.
Hos Virkeslogistik Mellansverige blir du en del av en arbetsplats som jobbar både strategiskt och samarbetsorienterat för att lösa kundens behov av logistik. Här får du en viktig roll där du ansvarar för att genomföra bolagets strategi tillsammans med styrelse och medarbetare. Denna tjänst innebär mycket ansvar och är också en given möjlighet för dig som vill vara med på en spännande expansionsresa!
Arbetsbeskrivning
Som VD blir du en drivande och samlande kraft i styrning, ledning och utveckling av bolaget. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
- Sätta upp mål och riktlinjer för verksamheten som styr mot bolagets vision.
- Stärka organisationen och synliggöra bolagets verksamhet i relevanta branschforum.
- Bygga relation till och ansvar för bolagets avtal både kunder och underentreprenörer.
- Utveckla bolagets affär och kundstock.
- Säkerställa kvalitén genom hela leverantörskedjan.
- Arbeta för en god miljö och hållbarhet.
- Arbeta för effektiva processer och öka graden av digitalisering.
- Leda bolagets medarbetare i den dagliga verksamheten.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
- Fler års erfarenhet av liknande roller, gärna inom skogsbranschen.
- Stor affärsförståelse och har med fördel arbetat i liknande organisatorisk miljö.
- Tidigare erfarenhet av budget- och målarbete.
- God ledarskapsförmåga.
- God systemvana.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
För att nå målen inom dessa områden krävs en ödmjukhet inför komplexiteten i uppdraget tillsammans med en förmåga att bygga långsiktiga och ömsesidigt tillfredsställande relationer med kunder, transportörer och medarbetare. Du bör ha lätt för att fatta beslut, följa upp och skapa framdrift samtidigt som du naturligt får din omgivning att känna delaktighet och samhörighet.
Information och ansökan
I den här rekryteringen har Virkeslogistik Mellansverige AB valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du kommer anställs direkt hos Virkeslogistik Mellansverige AB.
Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Linda Axäng på 079-340 54 42 eller Tobias Björk på 070-977 51 00. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42