VD Visit Blekinge

VD Visit Blekinge

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Ny VD till Visit Blekinge!
Visit Blekinge AB är ett marknadsföringsbolag som har till uppdrag att öka kännedomen om Blekinge.
Bolagets grunduppdrag är att marknadsföra Blekinge till utsedda målgrupper för att få fler besökare, talanger till näringslivet och övriga arbetsgivare samt bidra till fler etableringar och investeringar. Visit Blekinge kommer därigenom att bidra till att Blekinge attraherar fler talanger och stödjer arbetsgivares kompetensförsörjning, får fler besökare samt bidra till att öka antalet etableringar och investeringar. Sammantaget ska detta marknadsföringsuppdrag bidra till en ökad inflyttning till Blekinge och ekonomisk tillväxt.
Du hittar mer information om Visit Blekinge på www.visitblekinge.se

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som VD hos Visit Blekinge kommer du arbeta med förädling av det utvecklingsarbete som är igångsatt mellan Region Blekinge, Blekinges kommuner och Blekinges näringsliv.
Utvecklingsarbetet innebär att som helhet driva och utgå från Regionala utvecklingsstrategin och övrigt framtagna strategier för besökare, kompetens och talangattraktion, etablering/investering samt att utifrån framtagen marknadsplan marknadsföra Blekinge i befintliga varumärkesplattformar. Del av arbetet kommer även utgöras av framtagande av en besöksnäringsstrategi tillsammans med Region Blekinge, utforma hållbarhetsstrategi för Visit Blekinge och Blekinges besöksnäring, jobba med Visit Blekinges digitala varumärkesutveckling, etablera och förankra evenemangstrategi för Blekinge.
Som VD kommer du inom ramen för uppdraget arbeta målinriktat för ökad besöksnäring genom marknadsföring av Blekinge innanför och utanför Blekinges gränser. Du kommer arbeta för kompetens och talangattraktion tillsammans med Region Blekinge, Blekinges kommuner, Blekinge Tekniska Högskola, Tech Tank, Science Parks och aktörer inom näringslivet. I samverkan med berörda parter kommer du även arbeta med etableringar och investeringar. Grunden för ditt arbete kommer vara att utgå från den gemensamt framtagna marknadsplanen.
Utöver samarbetet med ovanstående parter förväntas också fortsatt samverkan med bland annat Länsstyrelse, Sydsvenska Regionerna, Visit Sweden och Tillväxtverket.
I rollen är du ytterst ansvarig gentemot styrelsen och vi förväntar oss att du på ett framgångsrikt vis hanterar personal, ekonomi- och verksamhetsansvaret. I nuläget finns åtta medarbetare anställda i bolaget som du har personal- och arbetsmiljöansvar för att leda, stötta och utveckla.

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant utbildning inom marknadsföring och ekonomi. Vidare vill vi att du besitter dokumenterad erfarenhet av personal- och ekonomiansvar. Vi förväntar oss att du har en god kommunikativ förmåga att uttrycka dig väl i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av och kompetens inom offentlig styrning, upphandling samt besöksnäring och/eller platsmarknadsföring, då gärna med nationella och/eller internationella erfarenheter.
Som person beskrivs du som en relationsbyggare och har en god förmåga att agera utåtriktat och inge förtroende i sociala sammanhang. Du planerar och organiserar ditt arbete väl, sätter mål och delmål samt utvärderar framsteg och samordnar resurser. Du är tydlig, initiativtagande och lyfter gärna både egna och andras idéer kring utveckling. Du har en god samarbetsförmåga och utbyter gärna erfarenheter, information och idéer med andra.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Ola Johansson och nås på 0728-575705 eller på ola.johansson@unikresurs.se

Selma Sabanovic och nås på 0727-120405 eller på selma.sabanovic@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2022
  • Ansök senast: 14 april 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


VD till VoB Syd

VD till VoB Syd

22 november 2024

20 november 2024

Interim IT Enhetschef – Stockholm

Interim IT Enhetschef – Stockholm

19 november 2024

Vd till Mitthem AB

Vd till Mitthem AB

19 november 2024