OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du en spännande möjlighet att arbeta med ett ledande företag inom bilbranschen? Då ska du fortsätta läsa. Tillsammans med ett företag i Göteborg letar vi nu efter vår nästa konsult inom Vehicle Logistics Support. Vi letar efter dig som vill arbeta med logistik och försörjningskedjehantering hos ett företag inom automotive, där du kommer hantera allt från transporter, lager och leveranskedjor. Sök rollen så berättar vi mer, urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Academic Work letar nu efter vår nästa konsult till ett företag inom fordonsindustrin i Göteborg. Du kommer att vara en del av ett företag som erbjuder banbrytande bilar med delningsfunktioner och avancerade digitala tjänster. Med ett starkt fokus på hållbarhet och internationell närvaro har företaget global påverkan, och i din roll som konsult på Academic Work kommer du att erbjudas en position med betydande utvecklingsmöjligheter. I din roll kommer du att vara ansvarig för effektiv hantering och samordning av fordonssändningar från tillverkare till återförsäljare och kunder. Detta inkluderar lagerhantering, transportkoordinering, kvalitetskontroll, dokumentation och lösa logistiska problem. Rollen kräver noggrannhet och effektiv kommunikation för att säkerställa smidiga fordonsleveranser.
Du kommer att erbjudas
Som konsult för Academic Work erbjuder vi betydande möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hålla koll på inkommande, bearbetade, utgående och återkommande fordonsflöden
* Hantera leverantörer genom att utveckla nyckeltal och driva prestation genom kvalitets- och ledtidsanalys
* Hantera all nödvändig dokumentation och rapportering för att följa lagar och regler och för att säkerställa spårbarhet och noggrannhet i fordonshanteringen
VI SÖKER DIG SOM
- Har en YH- eller universitetsutbildning inom Supply Chain Management eller motsvarande inriktning
- Har goda kunskaper i engelska både muntligt och skriftligt
- Goda kunskaper inom Excel och PowerBI
Det är meriterande om du:
- Har tidigare erfarenhet inom automotive sen tidigare
- Kännedom om försörjningskedjehantering eller relaterad funktion från tidigare arbetsroll
- Erhåller erfarenhet TMS application
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ansvarstagande
- Problemlösande
- Självgående
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vid ett nästa steg i processen kommer du få mer information om kundföretaget.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231