Vendor Manager/Leverantörsansvarig till Svenska kyrkan

Vendor Manager/Leverantörsansvarig till Svenska kyrkan

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en mångsidig roll med fokus på relationer, strategi och affärsnytta? Som leverantörsansvarig blir du en viktig del i IT-sektionens fortsatta expansion, i en organisation som arbetar för ett bättre samhälle. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Svenska kyrkan finns där människor finns, och består i Sverige av cirka 1200 församlingar. En del utav organisationen är kyrkokansliet som arbetar med frågor som rör hela Svenska kyrkan och på så vis kan stärka kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar. På kyrkokansliet arbetar cirka 500 anställda fördelat på elva avdelningar. Många nya initiativ kommer att tas kommande år för att digitalisera och effektivisera administrationen, varpå leverantörshantering blir en avgörande del i det arbetet. Nu söker därför IT-sektionen två leverantörsansvariga som kommer att bidra med stort värde i organisationen framåt.

I rollen som leverantörsansvarig kommer du ditt huvudsakliga ansvarsområde vara att skapa, upprätthålla och hantera långsiktiga relationer med IT-sektionens leverantörer. Du kommer att sätta en struktur och strategi för leverantörshantering och arbetar sedan aktivt för att det efterföljs. Detta innebär att du kommer att vara delaktig i allt från upphandlingar, avtalsskrivningar och utvärdering av leverantörer löpande, där du arbetar tvärfunktionellt tillsammans med kollegor från bland annat IT-sektionen, rättsavdelningen och inköp. Rollen är ny i organisationen, vilket innebär att du kommer att kunna påverka rollens utformning framåt och bli en viktig del i hur organisationen arbetar nationellt med leverantörer och avtal. För dig som har erfarenhet inom området och är redo för nästa steg är detta en roll där du får chans att påverka, utvecklas och arbeta i en stor organisation som gör skillnad.

Du erbjuds:


* En chans att forma din arbetsroll
* Arbete inom en stor, trygg och rikstäckande organisation
* Ett fint förmånspaket såsom årsarbetstid och friskvårdstimme
* En kultur med högt i tak som genomsyras av prestigelöshet


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Som leverantörsansvarig är ditt huvudsakliga ansvarsområde att utveckla och genomföra strategier för leverantörshantering. I detta arbete kommer du exempelvis att...
* Förhandla och hantera avtal
* Övervaka, identifiera och hantera risker i leverantörskedjan
* Arbeta tvärfunktionellt med andra avdelningar för att säkerställa att leverantörernas produkter och tjänster uppfyller önskat behov
* Bygga och upprätthålla långsiktiga relationer med leverantörer


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av att arbeta strategiskt och strukturerat med leverantörsstrategier, samt ansvarat för dess genomförande
- Har erfarenhet av förhandling och avtalsförvaltning
- Har erfarenhet av att arbeta med ekonomiska data för att underbygga beslut
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp, juridik eller liknande, alternativt väger upp med relevant arbetslivserfarenhet
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet/kompetens inom IT-området
- Erfarenhet av upphandlingar

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Strukturerad
- Affärsinriktad
- Självgående

Utöver det är det viktigt att du delar Svenska kyrkans värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet.

Information om rekryteringsprocessen
- Telefonintervju med Academic Work
- Djupintervju med Academic Work + personlighet & problemlösningstest
- Intervjuer med Svenska kyrkan
- Referenstagning + beslut

För att säkerställa en trygg och säker IT-miljö för Svenska kyrkans verksamhet kommer slutkandidaten att genomgå en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2024
  • Ansök senast: 6 juni 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024

17 december 2024