Vendor & Outsourcing Manager

Arbetsbeskrivning

Om oss
PayEx är en nordisk koncern med cirka sjuhundra medarbetare i fyra länder och sedan 2017 ett helägt dotterbolag till Swedbank. I PayEx-koncernen ingår också Swedbank Pay, som erbjuder kompletta betallösningar för butik och e-handel.

Sedan starten på Gotland 1972 driver vi utvecklingen inom vår bransch och är idag Nordens främsta experter på fakturerings- och finansieringstjänster.

Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating och billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering.

Vår framgång beror till stor del på att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som tar ett stort ansvar.

Om jobbet
PayEx outsourcings- och procurements uppdrag är att primärt stötta verksamheten i de fall outsourcing eller ett inköp blir aktuellt men även löpande avseende uppföljning av de samma. Rollen innebär ett stort ansvar men även frihet att tillsammans med din ledare vidareutveckla området så att PayEx alltid förehåller sig compliant till lagar och regler men också att vi får ett effektivt flöde.

Uppdraget som Vendor & Outsourcing Manager kombinerar arbete både inom procurement såväl som inom outsourcing.

Några av dina arbetsuppgifter
Outsourcing
- Säkerställ och implementera struktur för regelrätt uppföljning av samtliga PayEx externa och interna avtal som per definition är outsourcade
- Upprätta och implementera process för säkerställande att kontinuerlig uppföljning sker mellan avtalsägare i PayEx och extern part, detta på samtliga nivåer operativ, taktisk och strategisk
- Koordinera årlig uppföljning av outsourcad verksamhet mellan avtalsägare, koncernledning samt styrelse
- Kontinuerlig uppföljning och implementering av nya regelverk som påverkar PayEx outsourcade verksamhet


Procurement
- Följa upp PayEx leverantörsbas utifrån uppsatta kategorier
- Uppföljning och implementering av relevanta inköps KPI:er
- Ansvarig för PayEx order och avtalshantering inklusive relevanta optimeringar som krävs inom orderhantering samt avrop från ramavtal.


För att lyckas i rollen
Akademisk examen inom relevant område

Meriterade med certifiering inom inköp

Meriterande med tidigare erfarenhet av governance inom outsourcing

Utöver relevant utbildning och flera års dokumenterad erfarenhet av arbete inom området så är du är affärsmässig, har mycket god förmåga att skapa nätverk och kommunicera - både i tal och skrift på svenska och engelska.

Du har mycket hög leveransförmåga med stark förmåga att driva och organisera ditt eget arbete.

Ansökan
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Ansökningarna kommer att behandlas konfidentiellt och sista ansökningsdag är 2020-03-31

Inte något för dig? Tipsa en vän om jobbet!

På vårt instagramkonto @payexpeople kan du följa våra medarbetares vardag.

I PayEx-koncernen ingår också Swedbank Pay, som erbjuder kompletta betallösningar för butik och e-handel.

Vi har redan valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PayEx Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Liknande jobb


27 december 2024

27 december 2024