Vendor Support Specialist

Vendor Support Specialist

Arbetsbeskrivning

Siemens Financial Services (SFS) befinner sig i stark tillväxt och står inför spännande utmaningar i framtiden. Till vårt Vendor supportteam söker vi en Vendor supportspecialist som arbetar med support och administration tillsammans med vår säljavdelning och mot partners med placering på vårt kontor i Umeå.  

Skräddarsydd finansiering för att driva framtida affärsmodeller!

Automatisering, elektrifiering och digitalisering förändrar snabbt hur vi gör affärer - och hur vi lever. Siemens stöder dina teknikinvesteringar genom att erbjuda projektfinansiering, utrustning och leasinglösningar, strukturerad finansiering, kapitallån och rådgivningstjänster. Vi kombinerar dessa lösningar med vår tekniska kunskap för att säkerställa att din nästa affärsinvestering ger dig mervärde och en solid grund för tillväxt. 

Läs gärna mer på: https://new.siemens.com/se/sv/produkter/finansiering.html

Utmaning 

Som Vendor supportspecialist ingår du i ett team om 3 personer som bland annat ansvarar för att skapa rapporter och underlag i Excel för olika sorters bonus och splitutbetalningar samt verifiering och matchning av fakturor för utbetalning. I rollen ingår också att du har en helhetsbild och kontrollerar parametrar i enlighet med system och samarbetsavtal. Rollen innefattar även support och administration för de nordiska länderna tillsammans med vår säljavdelning och mot partners. Du förväntas ta en aktiv roll i att utveckla Vendor supports arbetssätt och kvalitetssäkring av detta.

Rollen innebär vidare löpande interaktion med interna kontakter med avdelningschefer och övriga supportavdelningar i Norden. Du rapporterar till Reporting Manager på SFS AB.

Utmaningen i rollen är att det är en ständigt föränderlig verksamhet, dels med förändringar hur SFS internt bedriver sin verksamhet, dels förändringar av omvärldens krav på Finansbolag. Operativt ligger utmaningen att leverera korrekta underlag till våra partners i tid och förstå redovisningsmässiga aspekter från de underlag som skapas.

 

Din bakgrund

Som person är du serviceinriktad, flexibel och en duktig problemlösare. Du är driven, sätter upp höga mål för dig själv som du arbetar hårt för att uppnå, är motiverad och jobbfokuserad och söker aktivt utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Vidare har du en positiv attityd och är en lagspelare som trivs med att interagera med andra och ge en god service. Du har en god administrativ förmåga, samtidigt som du kan kommunicera väl både i tal och skrift.

Kvalifikationer:

* Du har civilekonomexamen eller motsvarande utbildning på universitetsnivå
* Du har 1-3 års erfarenhet från liknande roll inom något av följande: Finans, redovisningsbyrå, eller liknande i en roll som redovisningsekonom.  
* Du är trygg i arbetsuppgifter kopplade till avtalshantering, redovisning
* Du har goda kunskaper i engelska, såväl tal som skrift (arbetsspråk engelska)

Meriterande:

* Erfarenhet från arbete inom bank- och finansverksamhet.
* Erfarenhet från internationell verksamhet

Vad kan Siemens erbjuda?

Vi erbjuder goda karriärmöjligheter i en internationell miljö med spännande utmaningar. Vår framgång skapas av våra innovativa och duktiga medarbetare där deras nyfikenhet och professionella kompetenser skapar ny kunskap och hjälper till med att hitta svar på världens svåraste frågor. 

Vår verksamhet har en fantastisk bredd. Därför finns det också möjligheter att inte bara byta jobb, utan till och med bransch, inom vår verksamhet.

Vi har en uttalad och väl etablerad policy för mångfald på arbetsplatsen. Vi erbjuder samma möjligheter till alla och vi ser mångfald som en tillgång, eftersom skiftande bakgrund och livserfarenhet bland medarbetarna höjer dynamiken i gruppen. Mångfald ökar möjligheterna att se saker från olika sidor och hitta nya, innovativa lösningar på våra utmaningar.

Tveka inte! - ansök idag via siemens.se/jobb och senast den 10 oktober. För frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Lotta Lehmusvuori (Talent Acquisition), lotta.lehmusvuori@siemens.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avature

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Siemens
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2021
  • Ansök senast: 13 november 2021

Besöksadress

Johanneslundsvägen 12, Upplands Väsby
None

Postadress

Johanneslundsvägen 12
Upplands Väsby, 19461

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024