OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Jefferson Wells söker nu Vendor Supportspecialist till Siemens Energy i Finspång! Har du koll på ekonomi och avtal, är en stjärna i Excel, gillar när det rör på sig och att vara experten i ditt kompetensområde? Varmt välkommen med din ansökan!
Det här är ett konsultuppdrag på heltid där du kommer att vara anställd av Jefferson Wells för att arbeta hos Siemens Energy AB.
Som Vendor supportspecialist ingår du i ett team om totalt 5 personer med ansvar för verksamheterna i Sverige, Norge och Finland. I rollen som Vendor supportspecialist ansvarar du för att skapa rapporter och underlag i Excel till SFS säljare och leverantörspartners för olika sorters bonus och splitutbetalningar. Detta kräver att du har en helhetsbild och kontrollerar parametrar i enlighet med system och samarbetsavtal. Du ansvarar också för fakturaregistrering, verifiering och matchning av fakturor för utbetalning samt för analys, avstämning och bokföring av bonusrelaterade avsättningar. Rollen innefattar även support och administration för de nordiska länderna tillsammans med vår sälj och finansavdelning och mot partners. Du förväntas ta en aktiv roll i att utveckla Vendor supports arbetssätt och kvalitetssäkring av detta.
Rollen innebär vidare löpande interaktion med interna kontakter med avdelningschefer och övriga supportavdelningar i Norden. Du rapporterar till Financial Reporting Manager på SFS AB.
Utmaningen i rollen är att det är en ständigt föränderlig verksamhet, dels med förändringar hur SFS internt bedriver sin verksamhet där vi strävar mot en uppdelning på landsansvar, dels förändringar av omvärldens krav på Finansbolag. Operativt ligger utmaningen att leverera korrekta underlag till våra partners i tid och förstå redovisningsmässiga aspekter från de underlag som skapas.
KOMPETENSKRAV
- Kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande utbildning på universitetsnivå eller yrkeshögskola
- Vara trygg i arbetsuppgifter kopplade till avtalshantering, redovisning
- 1-4 års erfarenhet från liknande roll eller i en roll som redovisningsekonom
- Goda kunskaper i engelska, såväl tal som skrift (arbetsspråk engelska)
- Mycket goda kunskaper i Excel
Meriterande:
- Erfarenhet från arbete inom bank- och finansverksamhet
- Erfarenhet från Tillverkningsindustri
- Erfarenhet från internationell verksamhet
Personliga egenskaper:
- Numerisk analysförmåga: Förstår numeriska underlag. Löser numeriska uppgifter snabbt och korrekt
- Kommunikativ: Kunna kommunicera tydligt till ledningen inom en matrisorganisation
- Serviceinriktad: Mycket god känsla för detaljer och noggrannhet.
- Driven: Sätter upp höga mål för sig själv och arbetar hårt för att uppnå dem. Är motiverad och jobbfokuserad och söker aktivt utmaningar och utvecklingsmöjligheter
- Strukturerad: Planerar arbetet i förväg. Organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller deadlines
- Strategisk: Tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och anpassar sina handlingar till detta
- Specialistkunskap: Förstår de fackmässiga aspekter av arbetet särskilt bra. Underhåller kontinuerligt sin specialistkunskap. Är en kunskapsresurs för andra
Om Siemens Energy
"Låt oss göra morgondagen annorlunda idag" är vårt genuina engagemang på Siemens Energy för alla kunder och anställda på väg mot en hållbar framtid.
Siemens Energy är ett av världens ledande energiteknikföretag. Företaget arbetar tillsammans med sina kunder och partners kring energisystem för framtiden och stödjer på så sätt omställningen till en mer hållbar värld. Med sin portfölj av produkter, lösningar och tjänster täcker Siemens Energy nästan hela energivärdekedjan - från elproduktion och överföring till lagring. Portföljen inkluderar konventionell och förnybar energiteknik, såsom gas- och ångturbiner, hybridkraftverk som drivs med vätgas och kraftgeneratorer och transformatorer. Mer än 50 procent av portföljen har redan tagits bort.
Erbjudande
Det här är ett konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men arbeta hos kunden. Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Bodil Lindkvist via e-post: Bodil.Lindkvist@jeffersonwells.se Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!