OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en examen inom ekonomi och är redo för nästa steg i karriären inom finans? Se hit! Nu finns möjligheten att jobba som Vendor Support Specialist hos ett välkänt bolag i Umeå! Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
I rollen som Vendor Support Specialist ingår du i ett team om 5 personer med ansvar för verksamheterna i Sverige, Norge och Finland, där du kommer du att spela en viktig roll i att ge support och säkerställa en smidig hantering av leveranskedjan. Du kommer att ansvara för att skapa rapporter och underlag i Excel till SFS säljare och leverantörspartners för olika sorters bonus och splitutbetalningar. Detta kräver att du har en helhetsbild och kontrollerar parametrar i enlighet med system och samarbetsavtal. I rollen är det viktigt att leverera korrekta underlag till våra partners i tid och förstå redovisningsmässiga aspekter från de underlag som skapas.
För att du ska få rätt förutsättningar att komma in i rollen så kommer du att få en introduktion på plats.
Du erbjuds
- Unika utvecklingsmöjligheter inom ekonomi och finans
- En arbetsplats där du är en del av en stor global aktör inom finans
- Varierande arbetsuppgifter inom ditt område
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Skapa rapporter och underlag i Excel
* Support och administration inom området
* Registrering och verifiering av fakturor
* Analysering, avstämning och bokföring av bonusrelaterade avsättningar
VI SÖKER DIG SOM
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, eller motsvarande yrkeserfarenheter
- Har erfarenhet från arbete inom ekonomi, exempelvis som redovisningsekonom
- Har goda kunskaper i Excel
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från arbete inom bank- och finansverksamhet
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Strukturerad
- Strategisk
Vår rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231