OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fortum Consumer Solutions Division Customer Engagement & Service (CES)-funktionen ansvarar för att tillhandahålla kundupplevelser i världsklass för våra 2,4 miljoner konsument- och företagskunder. Vår kundserviceverksamhet finns i Sverige, Norge och Finland. Vi söker nu en Vendor Team Leader för att leda våra leverantörer i Göteborg och Stockholm, och som kommer att arbeta med både Fortum och Göta Energi. Denna roll kommer att rapportera till Customer Service Manager Sverige.
Vad är det för dig?
- En intressant nyckelposition i en spännande bransch
- Vi erbjuder dig en möjlighet att tillsammans med medarbetare, utvecklas i en miljöorienterad och snabbväxande organisation där vi förbereder oss för framtidens energiutmaningar
- Som en del av ett företag som strävar efter att vara en pionjär inom energibranschen kommer du att ingå i ett sammansvetsat team av engagerade kollegor
- Du kan använda alla dina idéer och din innovationsförmåga för att ytterligare stärka vår prestation i genomförandet av vår divisions strategiska prioriteringar
- Du kommer att ha stora utvecklingsmöjligheter i rollen, arbeta i tvärfunktionella team i en agil, kreativ miljö med högt tempo och stark laganda.
Vad du måste ha:
- Erfarenhet av leverantörshantering
- Utmärkt samarbets-, kommunikations- och nätverksförmåga
- Erfarenhet av kundservice är meriterande
- Utmärkt kommunikationsförmåga på svenska och engelska
- Högre utbildning, gärna inom ekonomi, management, administration eller liknande är meriterande
Vad du kommer att göra:
- Fullt ansvar för partners leverans av KPI:er
- Fungera som en länk mellan Fortum och partners för att säkerställa att rätt förutsättningar att leverera enligt avtalet finns
- Leda och coacha för att säkra resultat
- Delta aktivt i prognosarbetet och volymfördelning mellan inhouse och partner
- Arbeta nära andra interna funktioner/intressenter för att säkerställa partnerkvalitet och informationsspridning
- Kontinuerlig samlyssning för att säkerställa kvalitet och identifiera olika förbättringsområden
- Vår samarbetspartner finns i Arbrå och en del resor kommer att krävas
Hur ansöker du?
Ansök senast den 28:e juni 2022.
När du söker jobb i Fortum Consumer Solutions kommer du att behandlas objektivt. Vi utvärderar inte kandidater baserat på ålder, kön, nationalitet och andra icke relevanta faktorer. I denna rekrytering har vi löpande urval vilket innebär att vi kallar till intervjuer löpande. Hittar vi rätt kandidat kan annonsen tas bort innan sista ansökningsdatum.
Om du har några frågor, tveka inte att kontakta Therese Andersson, Customer Service Manager Sverige, på tel: 0731 49 05 67.