OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att utveckla människor i en teknisk utmanande miljö för skapa engagerade medarbetare som hjälper våra kunder på bästa möjliga sätt. Då kan du vara den vi söker! Du får representera ett av världens starkaste varumärken där stolta, glada och krävande kunder är en del av din vardag.
Vi söker nu en ny medarbetare till vår anläggning i Arendal. Du kommer att ingå i ett drivet och kompetent serviceteam där bl.a. servicerådgivning och reservdelsförsäljning ingår.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som Verkmästare ansvarar du för att leda och fördela arbetet i verkstaden. Du ansvarar även för att det dagliga arbetet utförs enligt gällande instruktioner på ett effektivt och kvalitativt sätt, vilket är ekonomiskt både för kunden och för verkstaden. Som medlem av serviceteamet ansvarar du för att verkstaden producerar planerad/såld tid till fullo.
Du stöttar mekaniker med instruktioner och anvisningar, vägleder vid felsökning och val av rätt reparationsmetod samt kvalitetssäkrar utfört arbete innan kunden hämtar sitt fordon. Som en medlem av serviceteamet är du delaktig i verkstadens administration och arbetar kontinuerligt med att upprätthålla goda relationer med interna och externa kunder.
Din profil
Du har lägst gymnasieutbildning med inriktning fordon/teknik. Du har tidigare erfarenhet från fordonsbranschen och har du arbetsledarutbildning är det meriterande. Du besitter även god teknisk kompetens med kunskaper om fordonsreparationer.
För tjänsten krävs att du har IS/IT-kunskaper och kunskaper i reservdels- och verkstadssystem då arbetet i många moment kräver god systemförståelse. Vi arbetar med t.ex. AutoMaster, Multi, och Cabas.
Du trivs med många kontakter och att hantera en mängd ärenden, du kan snabbt rycka in och hjälpa dina kollegor med tekniska problem. Du bidrar med gott humör och hög arbetsmoral. Du är driven, kommunikativ och besitter god förmåga att skapa och upprätthålla relationer. Du är duktig på att planera och organisera. Som person är du serviceinriktad och ordningsam.
Som en del av vårt team är du flexibel och som trivs med utmaningen att lösa såväl snabba som mer komplexa ärenden åt våra kunder tillsammans med dina kollegor. Du behärskar svenska både i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska. B- och C-behörighet är ett krav, har du även CE och D-behörighet är det meriterande.
Dina bidrag med goda idéer i vårt förbättringsarbete välkomnas, då vi ständigt utmanar våra processer.
Vi kan ge dig
Trivsam arbetsmiljö med duktiga och trevliga kollegor inom reservdelar, verkstad samt försäljning, vilka hjälper dig att växa med uppgiften. Mycket goda möjligheter till vidareutbildning och egen utveckling inom Scania. Arbetet sker dagtid på schemalagd tid. Tjänsten är på heltid.
Ytterligare information
Kontakta gärna Jakob Lundberg Servicechef tfn 010-706 68 76 om du har några frågor om tjänsten.
Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav drygt 600 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2019 registrerade Scania Sverige 6 652 tunga fordon samt 146 Scaniabussar och blev med det marknadsledare på den svenska marknaden med 44,2%.