OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att utveckla människor i en teknisk utmanande miljö för skapa engagerade medarbetare som hjälper våra kunder på bästa möjliga sätt. Då kan du vara den vi söker! Du får representera ett av världens starkaste varumärken där stolta, glada och krävande kunder är en del av din vardag.
Vi söker nu en ny medarbetare till vår anläggning i Uppsala. Du kommer att ingå i ett drivet och kompetent serviceteam där bl.a. servicerådgivning och reservdelsförsäljning ingår.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som Verkmästare ansvarar du för att leda och fördela arbetet i verkstaden. Du ansvarar även för att det dagliga arbetet utförs enligt gällande instruktioner på ett säkert, effektivt och kvalitativt sätt, vilket är ekonomiskt både för kunden och för verkstaden. På Scania är arbetsmiljöarbete prioriterat och du har en ledande roll att uppmuntra och säkerställa ett säkert och långsiktigt hållbart arbetssätt.
Du stöttar tekniker med instruktioner och anvisningar, vägleder vid felsökning och val av rätt reparationsmetod samt kvalitetssäkrar utfört arbete innan kunden hämtar sitt fordon. Som en medlem av serviceteamet är du delaktig i verkstadens administration och arbetar kontinuerligt med att upprätthålla goda relationer med interna och externa kunder och säkerställer att informationen om utfört arbete är tydliga internt och indirekt till kund.
En viktig del av rollen är att långsiktigt arbeta för att vår personal ska bli självgående och främja ett gott samarbete inom alla delar av driftstället.
Din profil
Du har lägst gymnasieutbildning med inriktning fordon/teknik. Du har tidigare erfarenhet från fordonsbranschen och har du arbetsledarutbildning är det meriterande. Du besitter även god teknisk kompetens med kunskaper om fordonsreparationer.
För tjänsten krävs att du har lätt att ta till dig olika IT-system. Vi arbetar idag med t.ex. AutoMaster, Multi, Digital Dealer och Cabas med flera.
Du trivs med många kontakter och att hantera en mängd ärenden, du kan snabbt rycka in och hjälpa dina kollegor med tekniska problem. Du bidrar med gott humör och hög arbetsmoral. Du är driven, kommunikativ och besitter god förmåga att skapa och upprätthålla relationer. Du är duktig på att planera och organisera. Som person är du serviceinriktad och ordningsam. Framförallt brinner du att utveckla människor.
Som en del av vårt team är du flexibel och trivs med utmaningen att lösa såväl snabba som mer komplexa ärenden åt våra kunder tillsammans med dina kollegor. Du behärskar svenska både i tal och skrift. B- och C-behörighet är ett krav, har du även CE och D-behörighet är det meriterande.
Dina bidrag med goda idéer i vårt förbättringsarbete välkomnas, då vi ständigt utmanar våra processer.
Vi kan ge dig
Trivsam arbetsmiljö med duktiga och trevliga kollegor inom reservdelar, verkstad samt försäljning, vilka hjälper dig att växa med uppgiften. Mycket goda möjligheter till vidareutbildning och egen utveckling inom Scania. Tjänsten är på heltid.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningsperioden, med undantag för semesterperioden v 27-32.
För mer information om tjänsten
Välkommen att kontakta Servicechef Patric Åkerfelt tel 018-125166
Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav drygt 800 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg och Dalarna. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2021 registrerade Scania Sverige 5 304 tunga fordon samt 157 Scaniabussar och blev med det marknadsledare på den svenska marknaden med 44,8%.