OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen.Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.[ Försäkringskassan satsar för framtiden.Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för att vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt.Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i vår telefonkundtjänst.Vi utvecklar även tjänster över Internet.Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.[ Försäkringskassan söker 2 Verksamhetsutvecklare, Placering på Huvudkontoret, Försäkringsprocesser, Verksamhetsområde Processtöd och kundbemötande, Stockholm Arbetsuppgifter och ansvar Som Verksamhetsutvecklare på Processtöd och kundbemötande ingår du i ett team som ska utreda, mäta och följa upp hur Försäkringskassans kundorientering fortlöper samt hur våra kunders behov av service utvecklas.Du genomför detta arbete i en rad arbetsgrupper i vilka det ingår personal och kompetens från såväl huvudkontorets övriga funktioner som från Försäkringskassans kundmötesorganisation.Du deltar också i arbetet med att utforma, genomföra och analysera Försäkringskassans kundundersökningar i nära samarbete med Avdelningen för analys och prognos.Du arbetar direkt på uppdrag av olika avdelningar och enheter inom Försäkringskassan med att genomföra marknadsundersökningar i nära samarbete med interna och externa leverantörer.Slutligen kommer du att ingå i en rad arbetsgrupper som utformar Försäkringskassans handläggningsprocesser.Ditt uppdrag i detta sammanhang är att säkerställa att dessa processer utformas så kunden är i fokus.Kvalifikationer Akademisk examen inom marknadsföring, gärna beteendevetenskap eller liknande.Dokumenterad erfarenhet av att ha genomfört marknadsundersökningar, gärna som projektledare på ett undersökningsföretag eller motsvarande.Dokumenterad analytisk förmåga, god pedagogisk förmåga och mycket god samarbetsförmåga Du är lyhörd, tydlig och kommunikativ.Du drivs av att försöka förstå hur saker och ting hänger ihop samt hur man med denna insikt kan utveckla arbetet med kunden i fokus.Du är prestigelös och resultatorienterad och strävar efter att med hjälp av kompetensblandade arbetsgrupper hitta de bästa lösningarna.Stor vikt kommer att läggas vid den personliga lämpligheten.Övrigt Anställningen är vikariat under ca.1 år.Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.Skicka ansökan genom att klicka här nedan. Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.