Verksamhets- och förändringskoordinator till Enheten Fördjupad service

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Att sammanföra arbetsgivare med arbetssökande är vår viktigaste uppgift. Vi har inlett ett omfattande förnyelsearbete som kommer att pågå till och med 2021. IT är en central del av resan mot att bli en servicemyndighet med högt förtroende hos allmänheten. De kommande åren flyttar vi oss närmare användarna. Genom att förstå verksamheten och kombinera det med vår IT-kompetens kan vi leverera moderna och värdeskapande tjänster till våra kundgrupper. Vårt mål är högt satt, vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet.

Vill du utvecklas och brinner för samverkan och samarbete? 

Som ett led i vår digitaliseringsresa finns nu vår nystartade enhet Fördjupad service äntligen på plats. Vi kokar ner vårt uppdrag till att leverera WOW-upplevelser till våra arbetsförmedlare, specialister och externa aktörer runt om i landet som arbetar med att få våra arbetssökande och arbetsgivare att växa. För att vi ska vara framgångsrika och lyckas med vårt uppdrag har vi en stark tro på att vara agila, att utveckla nya innovativa tjänster nära användarna, iterativt och att lära oss på vägen. Att tänka nytt och omsätta det i vår verksamhet är viktigt för oss!

Nu söker vi en verksamhets- och förändringskoordinator till enheten. Detta är för dig som vill vara med och bygga nytt! Vi söker dig som vill tillföra det där extra som gör att vår ledningsgrupp och vårt förändringsarbete får extra fart och energi.

Uppdraget

Som verksamhetskoordinator på enheten kommer du att ha ansvaret för att koordinera och administrera ledningsgruppen. Du ansvarar för att hålla samman vårt planerings- och uppföljningsarbete samt annan administration. Detta omfattar bl.a. att planera och leda arbetet med att ta fram t.ex. verksamhetsplan, rekryteringsplan och budgetprognoser. Du säkerställer att våra planer följer myndighetens övergripande processer och att rätt underlag lämnas in i rätt tid. Dessutom driver du egna uppdrag och förändringsaktiviteter t ex genom att planera och genomföra workshops när det behövs. Du är en mycket viktigt medlem i vår ledningsgrupp, du är en sammanhållande och drivande kraft. Du ser till att vi håller det vi lovat och du gör våra gemensamma resultat tydliga, t ex genom att ta fram presentationer som visar våra gemensamma resultat. Tillsammans med ledningsgruppen jobbar du kontinuerligt med att skapa ett gott arbetsklimat, en nyfiken och utforskande gruppdynamik med tydligt fokus på resultat. Organisatorisk tillhör du sektion Rehab och utökad service men rapporterar främst till enhetschef.  

Kvalifikationer


• Högskoleexamen eller likvärdig erfarenhet inom relevant område.
• Tidigare ledarerfarenhet som t ex teamledare, projektledare eller liknande.

Du ska ha:


• arbetat med förändringsledning i minst 1 år inklusive kultur- och verksamhetsförändringar.
• uppenbara färdigheter och erfarenhet av presentations- och kalkylverktyg som t ex Excel, Powerpoint, Prezi eller motsvarande. 

För att vara framgångsrik i den här rollen så behöver du ha ett stort intresse för att arbeta med IT-driven verksamhetsutveckling inom myndighetens stödfunktioner. Du vill förstå verksamhetens flöden och processer och hur dessa kan göras säkrare, enklare och effektivare med hjälp av IT.

Meriterande


• Erfarenhet av agila arbetssätt och av att arbeta kund- och värdeorienterat.
• Erfarenhet av sourcing och leverantörsstyrning.
• Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet alternativt har du arbetat inom en större organisation/företag.
• Erfarenhet av effektkartläggning

För att lyckas i rollen måste du gilla att skapa relationer och bygga förtroende, du kan möta dina kollegor utifrån deras perspektiv. Du har ett öppet sinne och är en nyfiken förnyare med kunden i fokus.

Du har också god förmåga att:


• tryggt leda i förändring, vara coachande och arbeta genom andra
• vara visionär och inspirera till engagemang, initiativkraft och ansvarstagande
• vara tydlig, personlig och förtroendeingivande i din kommunikation, även när det gäller komplexa eller känsliga frågor
• analysera och koordinera
• ta initiativ, vara flexibel och är van vid att arbeta självständigt

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med 6 mån provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Stockholm. Arbetsplatsen kommer att flytta under våren 2019 till Solna strand.

Ansökan: Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2018/0032 6138 senast den 22 juli 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 29 juni 2018

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024