Verksamhetsadministratör

Arbetsbeskrivning

Vill du vara spindeln i vårt nät?
Assistanspoolen i Helsingborg söker en driven administratör.

Assistanspoolen arbetar med människor. Vi är totalt 450 medarbetare och vårt huvudkontor ligger i Färjestaden på Öland. Vi är ett familjeföretag som startade 1994. För oss är det viktigt att personer med olika funktionsnedsättningar får den hjälp de behöver för att kunna ett så tryggt, normalt och innehållsrikt liv som möjligt utifrån sina egna förutsättningar.

Företaget har idag ca 90 brukare med olika behov. Det kan vara allt från barn till äldre människor. Assistanspoolens affärsidé är att leverera kvalitativ anpassad personlig assistans, att synliggöra och tillgodose brukarens unika behov. Våra brukare har varierande fysiska/psykiska funktionsnedsättningar så som förvärvade och medfödda hjärnskador. Vi vill alltid bemöta våra brukare utifrån ett professionellt förhållningssätt från kompetenta och engagerade medarbetare. Glädje och omtanke ska spegla verksamheten. Vårt varumärke står för "Omtanke och värme" och detta genomsyrar vårt sätt att bemöta våra brukare och varandra. I vår verksamhet arbetar vi efter våra värdeord; TEKK - Tillit, Engagemang, Kompetens och Kommunikation. Värdeorden betyder mycket för oss, vad betyder de för dig?

Till vårt kontor i Helsingborg söker vi nu en verksamhetsadministratör. Du kommer att ingå i vårt team, som idag är tre kundansvariga arbetsledare, en receptionist på deltid och ca 150 personliga assistenter. Som verksamhetsadministratör ansvarar du för administrationen kring våra medarbetare och våra brukare/kunder. I tjänsten ingår förutom administrativa uppgifter att arbeta med schemaläggning, bemanning, avtalsfrågor och sammanställa underlag för vår jurist.

Du har erfarenhet från administrativt arbete och har stort intresse och kunnande inom IT-området och ser dator och mobiltelefon som självklara arbetsverktyg. Våra IT-system ligger i molnet och där arbetar vi med all administration runt kunder och personal. Har du erfarenhet från personalledning och jobbat med personlig assistans, är det naturligtvis meriterande. Som person är du utåtriktad och tycker om och ser fördelen med att jobba i team. Har du en socionomexamen är det självklart bra, men ännu viktigare är att du har förståelse för vår verksamhet och de brukare och anhöriga som vi är ett stort stöd för.

B-körkort krävs för tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde under augusti. Välkommen med din ansökan senast 10 juli. Vi vill ha dina ansökan via mail till carina@assistanspoolen.se

Ansökan
Ange referens: Verksamhetsadministratör
Vi tar emot ansökan via epost: carina@assistanspoolen.se

Arbetsgivare

Assistanspoolen Omsorg Sweden AB (Arbetsplats Helsingborg)
Ölands Köpstad
Brandstationsgatan Ölands Köpstad
38623 Färjestaden
Tel: 0485-303 77
Fax: 0485-305 07

E-post: carina@assistanspoolen.se
Mer information på www.assistanspoolen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024