Verksamhetsadministratör

Verksamhetsadministratör

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsområde kirurgi

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se.

Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

Vår verksamhet
Verksamhetsområde kirurgi har drygt 350 anställda medarbetare och bedriver öppen och slutenvård av patienter med kirurgiska sjukdomar. Verksamheten är fördelad på sju kirurgiska sektioner, tre vårdavdelningar, en dagvårdsavdelning och fyra mottagningar. I vårt uppdrag ligger att ansvara för både länssjukvård och högspecialiserad vård av riks- och regionpatienter samt de från utlandet. Vi bedriver dessutom forskning, utbildning och utveckling.

Ditt uppdrag
I din roll som verksamhetsadministratör ingår bland annat att:

• Huvudadministratör för schemaläggningssystemet Medinet/Heroma.
• Hantera sjukanmälningar och annan frånvaro i läkargruppen.
• Personaladministration – handlägga administrativa formalia i och med nyanställning och avslut av läkare och chefer inom verksamhetsområdet.
• Fungera som administrativt stöd till verksamhetschefen och andra medarbetare så som sektionschefer, avdelningschefer och läkare inom verksamhetsområdet.
• Sekreterarfunktion i samband med möten som kräver minnesanteckning.
• Dokumenthantering i form av diarieföring, ärendehantering och lagring/arkivering inom verksamhetsområdet.
• Vara behjälplig vid kurser, kongresser och disputationer.
• Ekonomistöd till verksamhetschef och ekonomicontroller.
• Arbete i utdatabasen SAS med framtagande av rapporter med mera.
• Fakturahantering och beställare av inköp i Agresso.
• Handlägga och samordna ärenden och underlag som läkemedelsstudier, patientklagomål, Lex Maria och patientnämndärenden.

Dina kvalifikationer
Du har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har bakgrund som chefsassistent på högre nivå med erfarenhet av att leda i egna projekt. Du uttrycker dig väl i såväl tal som skrift på svenska och engelska. Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och gärna också SharePoint för att hantera exempelvis textdokument, presentationer, informationsbrev och månadsuppföljningar. Det är viktigt att du känner dig bekväm med att skriva mötesanteckningar och att du kan granska och redigera underlag som andra tagit fram, så att de blir korrekta till innehåll och form.

Din kompetens
Förutom utbildning och kunskap värderar vi självklart din personlighet högt. Dina arbetsuppgifter och den dagliga kontakten med olika människor ställer krav på att du är serviceinriktad, lojal och har god samarbetsförmåga. Du är drivande, tar eget initiativ och är van att arbeta självständigt. Dessutom behöver du ha god prioriteringsförmåga, vara strukturerad och ha en positiv inställning. Har du detta och viljan att möta framtidens sjukhus, då är vi på kirurgen rätt för dig.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 100%, provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse och intervjuer sker fortlöpande.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Verksamhetschef Bengt Isaksson, 018-611 26 25
Facklig kontaktperson för Vision nås via växeln, 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och tillsättning kan komma att ske före sista ansökningsdag gått ut.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Uppsala
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 augusti 2023
  • Ansök senast: 3 september 2023

Besöksadress

Primärvårdens ledningskontor Dragarbrunnsgatan 78
None

Postadress

Primärvården
Uppsala, 75185

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024