Verksamhetsadministratör kostenheten

Arbetsbeskrivning

Ansök idag. Kollegor imorgon.



Beskrivning
Teknik- & Serviceförvaltningen ska erbjuda en kostnadseffektiv intern service med nöjda beställare och organiseras som en betydelsefull infrastruktur för ökad flexibilitet, produktivitet och kvalitet i kommunens andra verksamheter.

Förvaltningens uppdrag omfattar i nuläget bemanningsverksamhet, kostverksamhet, vaktmästeri, fordonspark samt stödfunktioner med koppling till fastigheter, lokaler och anläggningar.

Kostenheten i Mora kommun är en intern resultatenhet med totalansvar för budget, utveckling och personal för kommunens samtliga köksverksamheter inom ansvarsområdet. Kostenheten producerar och serverar frukost, lunch, mellanmål och middag till våra matgäster inom skola, förskola, fritids och äldreboende. En viktig målsättning i vår verksamhet är att tillaga god näringsriktig mat med hög andel av lokala råvaror ifrån grunden utifrån det behov och riktlinjer som gäller.

Utmaningar:

- I samarbete och delaktighet vara med kostens ledningsgrupp och forma en ändamålsenlig och serviceinriktad verksamhet som möter beställarnas krav på såväl god kvalitét som hållbart resultat.
- Vara delaktig och stöd till att utveckla verksamhet efter uppdrag.
- Vara delaktig och stöd inom kostverksamheten för att möta de interna kundernas behov genom kostnadseffektiva lösningar.
- Vara aktiv och delaktig i förändring som kostenheten står inför.

 

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsadministratör ska du samordna och driva administrativa uppgifter så som statistikuppföljning, fakturering internt/externt, sortiment & prisförändringar, schema & bemanning inom kostenheten. Även arbeta med att vidareutveckla och effektivisera enhetens/din rolls arbetssätt kopplat till ditt uppdrag. Arbeta dagligen och övergripande med att tillsätta vakanser och säkerställa arbetsdagens bemanningsbehov. Behjälplig att utföra uppgifter som ledningsgruppen tar fram. Som verksamhetsadministratör kommer du även vara delaktig och sitta med i enhetens ledningsgrupp.

- Skapa ekonomiska och statistiska underlag för uppföljning.
- Ansvara för intern och extern fakturering.
- Utveckling av verksamheten tillsammans med ledningsgrupp.
- Insatt i enhetens egenkontroller/HACCP.
- Tillsätta kortsiktiga och långsiktiga personalbehov.
- Hantera sjukfrånvaro, tidrapporter, utlägg, ledighetsansökningar schemaläggning och bemanning.
- Delaktig i introduktion för nyanställda.
- Samordna och ha kontakt med beställande förvaltningar.
- Pris och sortimentshantering
- Systemanvändare av schema & bemanning och Proceedo. 

 

Kvalifikationer
- Kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbets­relaterade frågor. Har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat. Ser möjligheter i att använda kostverksamhet som verktyg i övrig verksamhetsutveckling
- Kan föra en (inre) dialog som undersöker frågor ur olika perspektiv. Resonerar kring alternativa lösningar och vilka konsekvenser de skulle kunna få. Belyser och analyserar frågor i ett större sammanhang, t.ex. utifrån gruppens, organisationens eller samhällets perspektiv.
- Är trygg, stabil och har självinsikt. Ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen.
Kommunicerar på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Påminner och följer upp.
- Utbildning inom storhushåll/restaurang
- Kunskaper i egenkontroll/HACCP.
- Kunskaper i personalfrågor (relevanta för funktionen)
- Kunskaper om lagen om offentlig upphandling



 

Krav
- Gymnasie- alt. högskoleutbildning inom kost (eller annan relevant erfarenhet/kunskap är meriterande)
- Erfarenhet från arbete inom produktionskök/storhushåll/restaurang
- Erfarenhet av att arbeta med bemanning och personalfrågor
- Arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Kommunicerar klart, välformulerat och engagerat såväl muntligt som skriftligt. Lyssnar och är mottaglig för vad motparten framför.
- Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar.
- Har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheter i förändringar.
- Har väl grundade och tydliga värderingar och förmåga att tänka begreppsmässigt på frågor ur ett etiskt perspektiv. Styrs av etik och värderingar i avgörande situationer i arbetet. 
- Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar
- Körkort B


Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här.
Det är summan av de vi är och allt vi gör.
Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok.
Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde.
Vi är närheten till naturen och den rena luften.
De gamla traditionerna och de nystartade företagen.
Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt.
Tillsammans gör vi Mora till ett hem.
Var med oss när vi växer som människor och kommun.
Idag och imorgon.


Vi värnar om din integritet, läs mer om Mora kommuns behandling av personuppgifter på vår https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

IS/IT-chef Matthias Grahn
0250-260 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mora kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 november 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Besöksadress

Fredsgatan 16 79280 Mora
None

Postadress

Fredsgatan 16
Mora, 79280

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024