Verksamhetsadministratör/handläggare, Hand- och Plastikkirurgiska kliniken

Verksamhetsadministratör/handläggare, Hand- och Plastikkirurgiska kliniken

Arbetsbeskrivning

Hand- och plastikkirurgiska kliniken med Brännskadecentrum (HPK) ingår som en av 12 kliniker inom Sinnescentrum i Östergötland.

HPK ger sjukvård av högsta internationella klass inom verksamhetsområdena handkirurgi, plastikkirurgi och brännskadevård. Verksamheten bedriver nationell högspecialiserad-, region- och länssjukvård och har både öppen- och slutenvård. Kliniken bedriver ett intensivt forsknings-och utvecklingsarbete och är en universitetssjukvårdsenhet. Vår målsättning är att ge god och säker vård med patienten i fokus, genom hög kompetens, engagerade medarbetare och en god arbetsmiljö. Vi är cirka 160 medarbetare. Läs mer om oss https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Jobba-pa-nagon-av-vara-enheter/Jobba-pa-Hand--och-plastikkirurgiska-kliniken--Brannskadecentrum/!

Nu söker vi en verksamhetsadministratör/handläggare som har en viktig roll som ett nav i vår verksamhet!

Arbetsbeskrivning
Som verksamhetsadministratör/handläggare kommer du att ansvara för klinikens löneadministration och vara ett stöd till klinikens ledningsgrupp i administrativa uppgifter. Du kommer bland annat vara en kontrollfunktion och ett stöd gällande lagar, kollektivavtal, schema- och lönefrågor. Vidare kommer du i rollen att ansvara för IT-behörigheter och även stötta medarbetare i våra personaladministrativa system (Heroma och Tessa). I rollen ingår också att hjälpa klinikens medarbetare med allt från resor, behörigheter och beställningar. Du utför och planerar dina arbetsuppgifter självständigt i nära dialog med biträdande verksamhetschef som också kommer vara din närmsta chef. Det finns möjligheter att anpassa rollen till viss del baserat på dina erfarenheter och intressen.

Utbildning och erfarenhet
Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet av löneadministration, att stödja chefer i administrativa och personaladministrativa frågor, till exempel att tyda avtal och kollektivavtal, föra protokoll samt hantera enklare lönefrågor. Om du har utbildning inom arbetsrätt ser vi det som meriterande. Vidare är det meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom Hälso- och sjukvården alternativt arbeta med liknande arbetsuppgifter i en organisation med dygnet runt verksamhet. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska och engelska. Vidare har du god arbetslivserfarenhet av IT-system, har du erfarenhet från Heroma, Tessa eller Cosmic ser vi det som starkt meriterande.

Personliga egenskaper
I ditt arbete har du förmåga att vara självgående och strukturera själv dina angreppssätt och driva processer framåt. I ditt bemötande mot andra uppfattas du som lugn, uppmärksam och tillmötesgående samt visar på vilja, intresse och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du arbetar effektivt genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete samt håller tidsramar. Din kommunikation är tydlig och därmed har förmåga att säkerställa att budskap når fram och att förväntningar är klara samt påminner och följer upp. När omständigheter förändras kan du snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheter.

Anställning och information

Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Start enligt överenskommelse.

Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Sammanfattning

Liknande jobb