OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och driva utvecklingen av data och analys framåt för att på bästa sätt stödja Region Östergötlands verksamheter och skapa förutsättningar för framtidens hälso- och sjukvård? Har du erfarenhet och intresse av analys och informationsdriven verksamhetsutveckling? Välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning
Som verksamhetsanalytiker inom BI-enheten är du en drivande part i att utveckla och förvalta regionens centrala uppföljningslösningar samt stödja användare i deras arbete med uppföljning och analys.
Du är länken mellan verksamheten/beställaren och vårt utvecklingsteam, du hjälper till att tydliggöra verksamhetens kravbild för att tillsammans hitta bästa lösning.
Vi hanterar många frågor från våra användare och ärendehantering sker via regionens ärendehanteringssystem för stöd och service.
BI-enheten består idag av 16 erfarna medarbetare som alla är experter inom sitt område. Arbetsmiljön präglas av en god sammanhållning och ett teamarbete där vi tillsammans arbetar för att hitta bästa lösning för våra kunder/användare. Ett team där alla tar ett stort ansvar.
Bland arbetsuppgifterna ingår följande:
• Stötta och inspirera verksamheten i deras arbete avseende uppföljning och analys samt verksamhetsutveckling
• Genomföra kravanalys och hjälpa kund att konkretisera behov avseende uppföljning och analys
• Göra datauttag och sammanställa data för olika intressenter
• Delta/leda projekt
• Utbilda användare i våra BI-verktyg
• Ge support och användarstöd i våra BI-verktyg
• Arbeta tillsammans med IT-resurser för att kravställa och sen validera framtagen lösning
Under första året kommer du att arbeta med införandet av det verksamhetsnära analysverktyget Cosmic Insight samt stödja införandet av PSVF (personcentrerade och sammanhållna vårdförlopp) avseende uppföljning och analys.
Hos oss får du möjlighet att vara i en lärande miljö och det finns goda möjligheter till utveckling. Tjänsten utgår från Linköping men du arbetar mot hela Region Östergötland.
Utbildning och erfarenhet
Du har god förståelse för vårdverksamhet och vårdprocesser. Du har ett intresse för och erfarenhet av att jobba med verksamhetsuppföljning och verksamhetsutveckling samt lätt för att lära och hantera IT-system.
Kanske arbetar du redan idag som verksamhetsanalytiker eller som verksamhetsutvecklare, statistikansvarig eller vårdadministratör.
Det är meriterande om du har erfarenhet av journalsystemet Cosmic, både in- och utdata, och av att jobba med uppföljning av vårddata samt om du har goda kunskaper i Excel och Power BI.
Du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
Du är en driven lagspelare och tycker om att kontinuerligt lära dig, men också att dela med dig av dina kunskaper. Du kommunicerar tydligt och pedagogiskt och samarbetar bra med andra. Du ser till helheten men kan samtidigt dyka ner i detalj inom den egna rollens område. Du drivs av att tillsammans med verksamheten utveckla lösningar som förbättrar deras dagliga arbete och bidrar till en ökad nytta för invånare och patienter. Du stimuleras av komplexa frågor och har en god analytisk förmåga. Du är självgående och planerar, organiserar och utför ditt arbete på ett effektivt sätt.
Anställning och ansökan
Vi arbetar med löpande urval ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt.
Läs gärna här om https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner.
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.