OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi fortsätter att växa! Har du erfarenhet av att arbeta med analys av verksamhet och vill bidra i uppbyggnaden av vår nya avdelning-Den offentliga omställningsorganisationen? Vi kan erbjuda dig en spännande tjänst med stora möjligheter att vara med och påverka!
Den offentliga omställningsorganisationen har i uppdrag att bidra till att fler personer kommer i arbete och får relevant kompetens genom att erbjuda ett grundläggande omställnings- och kompetensstöd. I uppdraget ingår även att registrera omställningsorganisationer och att betala ut ersättning till arbetsgivare som finansierar registrerade omställningsorganisationer.
Verksamheten är under uppbyggnad och är placerad i Karlstad. Vi befinner oss för närvarande i tillfälliga lokaler, men kommer före sommaren 2023 att flytta till nya, aktivitetsbaserade lokaler på annan plats i Karolinen.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten innebär att du arbetar operativt med både kvalitativ och kvantitativ analys. Du tar fram och analyserar statistik för verksamheten och tar fram rapporter. I rollen ingår också att bistå i utvecklingen av de digitala stödsystemen för att fånga uppföljningsperspektivet. Vidare ingår även ansvar för uppföljning och kontroll av rådgivningsföretag som är upphandlade för att genomföra rådgivning, vägledning och yttranden till de sökande.
Eftersom verksamheten befinner sig i ett etablerings- och utvecklingsskede innehåller arbetsuppgifterna både bredd och djup och varierar i komplexitet. Du arbetar tillsammans med kollegor inom avdelningen och övriga i myndigheten.
Är du vår nya kollega?
Vi söker dig som har:
• universitets- eller högskoleexamen inom statistik alternativt motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• flera års erfarenhet av att genomföra kvalificerade analyser av verksamhet med en stor mängd data.
• flera års erfarenhet av att genomföra utredningar
• goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift
Personliga egenskaper
Som person är du analytisk, leveranssäker och strukturerad med god planeringsförmåga. Du kan utifrån stora mängder information dra relevanta slutsatser och se samband samt har egenskapen att växla mellan det operativa och strategiska perspektivet. Då arbetet kommer att göras i en liten grupp som arbetar nära varandra behöver du gilla att arbeta tillsammans med andra och även ha förmåga att se vad som behöver göras för att gruppen gemensamt ska leverera det som förväntas. Då verksamheten står inför en utvecklingsresa ser vi att du snabbt kan ändra ditt förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.
Mer information
Omfattning: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Karlstad.
Tillträde snarast (enligt överenskommelse).
https://www.kammarkollegiet.se/jobba-har/det-har-erbjuder-vi-som-statlig-arbetsgivare
Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 16e oktober 2022.
Kontaktpersoner
Helena Olsson, telefon 054-220 94 20
Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08 - 700 08 48
Lisa Ericsson, ST, telefon 08 – 700 06 40.
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26