OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsansvarig, låter inte direkt superspännande. Torrt, lite stelt. Vilket i mångt och mycket är raka motsatsen till det vi pysslar med och det vi vet att detta jobb kommer att innebära. Men för tydlighetens skull heter tjänsten som den gör. Du blir ansvarig för att Arcade Dreams även fortsättningsvis ska fungera som ett väloljat maskineri och eftersom vi själva anser att denna tjänst innebär en särskild bredd när det gäller omfång och sysslor, har vi nedan försökt spalta upp vad som kommer att krävas av dig och de arbetsuppgifter som ingår. Vi kommer givetvis inte att kunna täcka in allt, men hoppas att kunna förtydliga så gott vi kan utan att bli långrandiga, och vi är säkra på att du är den typen av person som också ser ett värde i att varenda liten del av denna tjänst inte är glasklar och utstuderat definierad, innan du har hunnit bli varm i kläderna.
Arbetsuppgifterna
Du blir först anställd i bolaget (alla andra verksamma i bolaget idag har primärt andra arbetsuppgifter) och därmed ägarnas utsedda person att driva verksamheten och försäljningen framåt utifrån en tydlig tillväxtplan. En primär uppgift är att aktivt jobba med försäljning och support till kunder via våra olika kanaler. Du har ansvar för att driva mot och följa upp att verksamheten går framåt i linje med våra KPI:er.
Vår produktion finns i Huskvarna och du ansvarar för att de beställningar som kommer in går vidare till produktionen. Mindre lagervaror finns hos oss, vilket innebär att du även packar och skickar produkter direkt till kund. Vi vill framåt utveckla vårt sortiment med fler produkter som passar verksamheten och här finns stor möjlighet för dig att utveckla det området och göra inköp som kan bidra till vår tillväxt.
I tjänsten ingår inte marknadsföring eller produktutveckling, men du ansvarar däremot för att driva våra sociala kanaler samt nyhetsflöde på hemsida inom ramen för ditt ansvarsområde sälj.
Ett av våra systerbolag, PXL Energy, som tillverkar och säljer en energidryck riktad mot casual gamers är också i uppstarten. I din tjänst i Arcade Dreams ingår det också att bidra med försäljning och support i det bolaget under uppstartsfasen vid behov. Nya kollegor kommer att ansluta vartefter vi växer både med Arcade Dreams och PXL.
Företaget
Arcade Dreams grundades 2018 och har sedan starten drivits av oss som grundat verksamheten. Idag ägs bolaget av fyra individer med helt olika kompetensområden som bidrar på olika sätt till verksamheten. Det kommer dock att vara en av oss (Vd) som blir din kravställare och är mer aktiv i uppföljningen av den dagliga verksamheten. Vi har haft en kraftig tillväxt sedan starten och vi har en tydlig plan för var vi ska med verksamheten de kommande åren. Du är alltså den första att anställas in på heltid och din uppgift blir att driva mot vår tillväxt. Låter det kul eller vad? Om din hjärna just nu går på högvarv av alla tankar och du har svårt att sitta still så ska du fortsätta läsa för att se om du är den vi söker!
Du
- Du har god erfarenhet av att driva sociala medier och digital försäljning. När du kikar på arcadedreams instagram får du direkt idéer om utveckling.
- Du har god teknisk förståelse och intresse för området, då det ändå är viss teknik i produkterna samt digital försäljningsprocess.
- Du har ett par års erfarenhet av försäljning och kundsupport där du lärt dig vikten av relationsbyggande och gott kundbemötande.
- Du förstår vikten av att driva affärer och har förmåga att agera utifrån vad som blir lönsamt för företaget.
- Du är organiserad och självgående, det vill säga du har dina egna sätt att säkerställa att saker blir gjorda utan att någon annan styr upp din dag.
- Du drivs av utmanande mål och har kreativ förmåga att hitta nya vägar framåt, vilket du kan ge flera exempel på från tidigare arbetsliv.
- Ditt hjärta klappar lite extra för gaming, vilket gör att du har ett brinnande intresse för de produkter vi säljer samt du har god förståelse för vår marknad och hur du ska nå dem.
Känner du på samma sätt som Sheldon efter att ha läst annonsen? Är du väldigt mycket bättre på att skapa relationer än Sheldon? Skicka då en ansökan till oss senast 2 mars!
Detaljerna
Det är en heltidstjänst, tillsvidareanställning (3 mån provanställning), 25 dagars semester, pensionsförsäkring och allt sånt. Din arbetsplats är i centrala Linköping där vi har showroom, men möjlighet till distansarbete på deltid finns om du önskar det.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!