OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lindalens Omsorg AB är en arbetsgivare som sätter människan i fokus. Med det menar vi att våra medarbetare ska må bra och trivas lika mycket som våra kunder; den balansen är Lindalens signum och framgångskoncept.
Företaget är ett större familjeföretag och har funnits sedan 1989. Vi är ett företag som idag bedriver hemtjänst och boendestöd åt Tyresö, Nacka, Gnesta kommun och Stockholms stad.
Vi arbetar efter vår värdegrund – värme, närvaro och flexibilitet.
Just nu söker vi en verksamhetsansvarig till en av våra enheter Stockholmsområdet.
Din roll
I rollen som verksamhetschef så leder och utvecklar du verksamhetens kvalitet på ett pedagogiskt och affärsmässigt sätt. För oss är det viktigt att du vill vara aktiv och närvarande i verksamheten. Detta för att du ska kunna följa upp att företagets värderingar, aktuella avtal och att gällande lagstiftning efterlevs. I arbetet som verksamhetsansvarig har du personal-, verksamhets-, arbetsmiljö- och kvalitetsansvar. Som person är du strategisk och lojal i din ledarroll, du är motiverande, har lätt för att leda och samarbeta med gruppen och uttrycker en positiv attityd till arbetet. Du behärskar svenska språket i tal och skrift.
Ditt team
Som verksamhetsansvarig har du det övergripande ansvaret för verksamheten. Till din hjälp har du samordnare som även agerar som arbetsledare. Samordnarens roll är att tillsammans med dig som verksamhetsansvarig säkerställa kvaliteten och bemanningen på enheten. Hemtjänst personalen består i huvudsak av undersköterskor men även vårdbiträden.
Bygga relationer
Det är också i verksamheten som du vårdar och utvecklar relationerna med medarbetare, kunder och närstående. Du har även goda relationer med relevanta myndigheter. Du rapporterar till koncernchefen och ingår i företagets ledningsgrupp samt har budget och resultatansvar för verksamheten.
Vi söker dig som har socionom- eller likvärdig utbildning och dokumenterad erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen.