OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Folksam utvecklar nya behovsorienterade kund- och marknadsprocesser och nytt systemstöd.Det innebär att nya ansvarsområden och roller utvecklas.Därför söker vi nu en medarbetare som även kan ansvara för informationskvaliten i vårt datalager avsett för försäljning och marknadsföringsändamål.Tjänsten är placerad på Affärsområde Marknad, avd Kundstrategi, där arbetsmiljön präglas av öppenhet, framåtanda och sammanhållningen är god.Vi är 20 medarbetare som ansvarar för kundanalyser, kampanjer, direktmarknadsföring, kundrelationsutveckling och utveckling/förvaltning av gemensamma kundsystem.Arbetsinnehåll Den här rollen innebär att du skall utvecklas till att vara Ao Marknads specialist i att bedöma och kvalitetssäkra information/data som vi använder i kund- och marknadsbearbetning och som visas/används i våra kundsystem för analys, marknadsföring, försäljning och kundservice.Du kommer på sikt att bli verksamhetsansvarig för Datawarehouse (datalager).I övrigt samverkar du i huvudsak med kampanjtekniker, kampanjledare, analytiker, CRM-utvecklare och beställare av aktiviteter och marknadsområden.Du kommer att arbeta i våra nya systemmiljöer, med it-hjälpmedel och datalager som används för att skapa kampanjer och erbjudanden till Folksams olika säljkanaler.Du kommer att vara rådgivare till affärsutveckling och kampanjplanering.Du kommer att få kunskapsöverföring kring kundstrategier, affärsregler mm. och hur dessa skall tillämpas för att stödja Folksams affärsmål.Din bakgrund Du har någon form av programmeringsutbildning och behärskar gärna flera programspråk inkl SQL och är väl förtrogen med pc-miljön.