OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.
Sommaren 2022 kommer Österåker kommuns nya multiarena stå klar. 13 000 kvadratmeter som möjliggör rörelseglädje för alla kommuninvånare; föreningsliv, skola och allmänhet i alla åldrar. Arenan ska vara en flexibel anläggning för möten, evenemang och fysisk aktivitet, tillgänglig dagar, kvällar och helger. Anläggningen utmärker sig med sitt unika innehåll med 6 specialutrustade hallar.
Redan innan multiarenan står klar är förväntansbilden på möjligheterna stora. Lokalt såväl som regionalt och arenan kommer att möta ett redan befintligt behov och inspirera till framtida utvecklingsmöjligheter i vår expansiva inflyttningskommun. För att se mer om multiarenan gå till Österåkers kommuns hemsida
Ditt nya jobb
Som verksamhetsansvarig samordnar du den dagliga verksamhetsdriften vilket innefattar bland annat värdskap, service, information och koordinering av övriga funktioner i anläggningen. Värdskap och service kommer att utföras och säkerställas genom hallvärdar vilka du som verksamhetsansvarig schemalägger och arbetsleder i det dagliga arbetet. Arbetet innehåller även frågor kopplat till fastighet och säkerhet samt arbetsmiljö.
Dina arbetstider kommer att variera och till viss del förläggas till kvällar och helger. Verksamhetsansvarig för multiarenan kommer att tillhöra idrotts- och fritidsenheten och närmaste chef är idrotts- och fritidschefen.
I rollen hanterar du och samverkar med många verksamheter, intressen och leverantörer då anläggningen omfattar allt från idrottshallar, café, reception, mötesrum och sociala ytor. Aktiviteter som ska samordnas är bland annat träning, tävling, konferens, möten, evenemang av olika slag och möjlighet att hyra arbetsplatser. Besökarna kommer att vara av olika kategorier med olika behov, allt från den breda allmänheten till primärt skolor dagtid och föreningsliv kvällstid.
I Österåkers kommuns vision om kvalitet ingår ständiga förbättringar så att omvärldsbevaka kommer vara en naturlig del i arbetet för att kunna möta framtida utvecklingsbehov.
Din profil
För att lyckas och trivas i rollen som verksamhetsansvarig för Österåkers kommuns nya multiarena ser vi att du har en hög servicekänsla, är kommunikativ, flexibel och har en hög verksamhetskunskap. Du har också en väl utvecklad förmåga att planera och samordna så det blir tydligt för involverade parter vad som ska bli utfört, av vem det ska utföras och när det ska utföras. Har du erfarenhet av att driva projekt ser vi det som meriterande.
I din samordnade roll och som ledare är du stabil och trygg, du skapar engagemang och delaktighet och ger dina kollegor förutsättningar att lyckas i sina uppdrag. Vidare är du relationsskapande och har lätt för att samverka med andra. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att förväntningar är klara för berörda parter. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och tar alltid hänsyn till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
Du relaterar till ledord som medskapare, möjliggörare, lagspelare, professionell och tydlig som är Österåkers kommun medarbetarprofil.
Vi ser att förståelse och intresse för idrottsrörelsen är en förutsättning för att passa i rollen som verksamhetsansvarig.
Kvalifikationer
Du har erfarenhet av större projekt och/eller ledarroller, gärna i verksamhet som värdesätter service och bemötande av hög kvalitet.
Du har gymnasieutbildning och yrkesutbildning samt relevant arbetslivserfarenhet. Högskoleutbildning är meriterande.
Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet.
Arbete inom idrottsrörelse, föreningsliv eller friskvård är meriterande, likaså om du arbetat med fastighets- och säkerhetsfrågor.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningens omfattning
Heltid
Anställningsform
Tillsvidare
Tillträde
Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdatum
9 januari 2022
Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.
Gå gärna in och läs mer på osteraker.se
Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.
Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan.
Har du frågor om tjänsten vill vi gärna att du hör av dig men förvarnar om att svar kan dröja lite på grund av ledigheter under jul och nyår.
Vi ser fram emot din ansökan!
Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf Carlqvist, SSR
08-540
Daniela Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17