Verksamhetsarkitekt

Arbetsbeskrivning

Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.

ÅM2019-1470

Till It-utvecklingsenheten på Åklagarmyndighetens huvudkontor söker vi en verksamhetsarkitekt som vill delta i utvecklingen av myndighetens it-stöd.

Din viktiga vardag-dina arbetsuppgifter

Enheten för it-utveckling är en dynamisk enhet med många olika kompetenser. Här jobbar projektledare, systemutvecklare och jurister tätt tillsammans med myndighetens övriga organisation för att ta fram bästa möjliga it-stöd.

Arbetet bedrivs till stor del i projektform vilket gör att ditt arbete är både flexibelt och  variationsrikt med goda möjligheter att själv påverka ditt arbete.

Arbetet på It-utvecklingsenheten innebär stora möjligheter att vara med och utveckla de verksamhetsstöd som används inom myndigheten. I alla våra projekt jobbar vi tätt tillsammans med myndighetens övriga organisation, exempelvis våra utvecklingscentrum, tillsynsavdelningen, rättsavdelningen och såklart även alla kammare och specialenheter i landet. Vi arbetar också med externa parter såsom exempelvis Polismyndigheten och Domstolsverket och i vissa fall även med andra EU-länder och EU-institutioner.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet från system- och verksamhetsutveckling. Du ska ha akademisk examen inom systemvetenskap, ekonomi, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.

Vi söker dig som har:

har ett intresse för utvecklings- och digitaliseringsfrågor, både avseende verksamhetsutveckling och it-utveckling
flerårig erfarenhet av utvecklingsarbete och digitaliseringsfrågor
kännedom om moderna systemutvecklingsmetoder
goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
 Meriterande är:

erfarenhet från it-utveckling inom rättsväsendet, RIF eller inom EU
För att lyckas i rollen som verksamhetsarkitekt behöver du vara öppen, driven, självgående och strukturerad. Det är av stor betydelse att du brinner för verksamhetsutveckling och har ett genuint intresse för digitaliseringsfrågor. Du har vana av att samarbeta med olika typer av specialistkompetenser, såväl tekniska som verksamhetsmässiga. Tjänsten innebär även att du samarbetar med andra myndigheter inom Sverige och EU.

Du kan komma att få ansvar för att leda projekt. Du arbetar lika bra i grupp som individuellt och har en god social och kommunikativ förmåga.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.

Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap är ett krav.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss samtycker du till detta.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 400 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.

Du möter en modern och platt organisation, med fokus på det goda ledarskapet, där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du goda möjligheter till utveckling och att skapa balans mellan arbete och fritid.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Billfalk Åkerlund, facklig kontaktperson Saco-S
070-315 56 38
Pia Tanttu, facklig kontaktperson ST
010-562 54 37
Sofia Forsberg, personalhandläggare
010-562 50 48
Stephan Uttersköld, IT-utvecklingschef
010-562 57 52
Ulf Ållebrand, ekonomidirektör
010-562 51 30
Erika Lejnefors, facklig kontaktperson Saco-S
010-562 70 91
Maria Palmquist, facklig kontaktperson ST
010-562 65 23
Mikael Svensson, säkerhetschef
010-562 50 91
Maria Schütt, enhetschef
010-562 50 76
Karin Rosander, Informationsdirektör
010-562 50 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åklagarmyndigheten Huvudkontoret Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Tilsvidareanställning 6 månaders provanställning
  • Publicerat: 28 augusti 2019

Besöksadress

Östermalmsgatan 87 C
None

Postadress

Box 5553
Stockholm, 11485

Liknande jobb


22 november 2024

Förvaltningsledare/Objektledare IT Data analys GIS

Förvaltningsledare/Objektledare IT Data analys GIS

19 november 2024

11 november 2024