Verksamhetsarkitekt affärssystem, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss. Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Den här tjänsten är placerad på Administrativa stödsystemsektionen på Skatteverkets huvudkontor i Solna. På sektionen är vi 18 personer som arbetar med verksamhetsnära förvaltning och vidareutveckling av Skatteverkets och Kronofogdens administrativa system. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla vår kompetens, våra arbetssätt och vårt samarbete. Vi är ett engagerat gäng som har roligt ihop och stöttar varandra i våra gemensamma utmaningar.

Som verksamhetsarkitekt affärssystem arbetar du med analys, utredningar, modellering av information och verksamhetsprocesser, målbeskrivningar samt kravställning inom bland annat redovisning, budget, prognos, projekt- och portföljhantering samt bemanningsplanering. I ditt samarbete med områdesarkitekten driver du frågor på både strategisk, taktisk och på operativ nivå. Du arbetar nära både IT och verksamhet och skapar goda kontakter inom hela organisationen. Du har en central roll i ett team som arbetar tillsammans för att säkerställa att Skatteverkets affärssystem uppfyller verksamhetens behov och strategier.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som


• har erfarenhet av en arkitektroll och goda kunskaper inom process-, begrepps- och informationsmodellering
• har erfarenhet av Agresso/Unit4 Business World
• har ett par års erfarenhet av att analysera verksamhetsbehov rörande redovisning, budget, prognos, projekt- och portföljhantering och/eller bemanningsplanering
• på ett pedagogiskt sätt kan beskriva och visualisera komplexa samband
• är van att leda möten och workshops
• har erfarenhet av samverkan i en större organisation
• är drivande och ansvarstagande
• har en god förmåga att planera, strukturera och samordna
• skapar goda relationer och har en utvecklad kommunikationsförmåga

Det är meriterande om du har högskoleutbildning. Vi ser även erfarenhet av att utarbetat långsiktiga strategier kopplat till affärssystemhar som merit samt god erfarenhet av att leda projekt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tillsvidare. Vi tillämpar provanställning om sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets <a href="http://www.skatteverket.se/omskatteverket/jobbahososs/rekryteringsprocessen.4.71004e4c133e23bf6db80009672

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 1 december 2016

Liknande jobb


15 november 2024

15 november 2024

13 november 2024