OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Om oss
Rättspsykiatrin är en unik verksamhet inom Sahlgrenska Universitetssjukhuset med uppdrag att ge individuellt anpassad psykiatrisk vård och rehabilitering till patienter som dömts att överlämnas till vård.
Verksamheten disponerar öppen och slutenvårdslokaler med förhöjd säkerhetsklassning och vårdar också patienter frihetsberövade enligt annan lagstiftning i samband med att de har behov av akut psykiatrisk specialistvård.
Vår målgrupp på rättspsykiatrin består av patienter med omfattande psykiatrisk problematik framförallt på grund av psykossjukdom, samsjuklighet med ADHD, autismspektrumstörning, intellektuella funktionsnedsättningar och/eller missbruk. Rättspsykiatrin har ett samhällsskyddsansvar, där målet för verksamheten är att patienterna ska klara ett liv ute i samhället utan att återfalla i brott på grund av psykisk ohälsa. Rättspsykiatrin har således ett dubbelt uppdrag, både samhällsskydd och vård.
Verksamheten har sex slutenvårdsenheter, varav fyra är rehabenheter, och förutom detta finns ett aktivitetshus, en öppenvårdsmottagning och ytterligare enheter med viktiga funktioner för verksamheten. Våra enheter arbetar i nära samarbete med forskningsenheten CELAM (Centrum för Etik, Juridik och Mental hälsa).
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig en unik arbetsplats i en modern, vacker miljö utformad för att bedriva personcentrerad specialistvård. Du erbjuds tillgång till verksamhetens rehabiliteringsfaciliteter, såsom gym och bassäng, för egen användning.
Arbetsuppgifter
I rollen ingår att arbeta med support i olika riktningar och till olika chef- och medarbetargrupper beroende på aktuellt behov. Du har en viktig roll i vår kommunikation såväl internt som externt.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
- Att arbeta med mötesförberedelser, uppföljningar, kallelser och mötes- samt protokollskrivning.
- Att bistå med underlag för utredningar, rapporter, statistik och presentationsmaterial samt omvärldsbevaka för verksamhetsområdet.
- Att arbeta med beställningar, fakturahantering och viss personaladministration.
- Att vara verksamhetsområdets arkivredogörare där kunskap om allmänna handlingar och hantering av diarieärenden samt dokumenthantering ingår.
- Att administrera verksamhetsområdets styrande och stödjande dokument i SharePoint att ansvara för verksamhetens SharePoint-sidor och ingå i verksamhetens mediegrupp.
Om dig
Du har en eftergymnasial vårdadministrativ utbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har gedigen erfarenhet av administrativt arbete, gärna från offentlig verksamhet och gärna i en tidigare roll som verksamhetsassistent. Du är van datoranvändare med erfarenhet av olika system och applikationer som tillexempel Heroma, Raindance/Marknadsplatsen, SharePoint, Public360 och har grundläggande kunskaper om allmänna handlingar.
För att passa in i rollen tror vi att du har förmåga att se helheten och är van att arbeta självständigt. Du är strukturerad och har god organisatorisk förmåga samt arbetar serviceinriktat. Du kan planera i förväg samtidigt som du kan tänka om och hitta andra lösningar när det behövs.
Vi letar efter dig som är proaktiv, samarbetsorienterad och trygg i din yrkesprofession. Du är lyhörd och generös med att dela med dig av din kunskap. Du tar initiativ, är engagerad och noggrann. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Vi söker medarbetare som kompletterar vårt lag.
Intervjuer kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!
https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Områdeschef, Ann-Marie Wennberg
031-343 63 62
SACO, Anders Eriksson 0727-30 99 40
SACO, Per-Olof Hansson 0706-27 71 31
Vision, Marie Hjalmarsson 0704-41 67 48
Tf Vårdenhetschef, Lena Lindberg
031-343 79 62
Kommunal, Dag-Inge Fäger
0705-55 08 39
Vision, Marie Hjalmarsson
031-342 05 64
Tf enhetschef, Christian Calonne
031-343 79 82
Sektionsledare, Pia André
031-343 79 51
Verksamhetschef, Alessio Degl' Innocenti
031-343 78 31
Verksamhetschef, Alessio Degl' Innocenti
031-343 78 31