OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sjukhusen i väster är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen och består av fyra sjukhus – Alingsås lasarett, Angereds Närsjukhus, Frölunda Specialistsjukhus och Kungälvs sjukhus. Vi ansvarar också för uppbyggnad och drift av Högsbo specialistsjukhus. Cirka 3000 medarbetare arbetar varje dag hos oss för att ge en god och säker specialistsjukvård av högsta kvalitet. Sjukhusen i väster har en budgetomslutning på cirka 2815 mnkr.
Beskrivning
Verksamhetsområde Geriatrik, neurologi och rehabilitering består av sammanlagt 18 enheter utspridda på de fyra sjukhustomterna.
Ledningsgruppen består av 1 verksamhetschef, 11 enhetschefer samt verksamhetsutvecklare, controller och HR-specialist.
Arbetsuppgifter
Arbetet som verksamhetsassistent är ett omväxlande arbete där du har en samordnande roll. Du kommer att ha ett nära samarbete med, och vara ett administrativt stöd, åt såväl verksamhetschefen som övriga i verksamhetens ledningsgrupp. I dina arbetsuppgifter ingår bl.a.:
- att självständigt handlägga ärenden på uppdrag av verksamhetschefen
- att vara sekreterare i ledningsgrupp, lokal samverkansgrupp och andra möten inom verksamhetsområdet
- att bistå verksamhetschefen med underlag för utredningar, rapporter och statistik samt presentationsmaterial, fakturahantering och personaladministration
- att vara verksamhetsområdets arkivredogörare där hantering av diariet, svara på frågor kring dokumenthantering och områdets huvudhandledare i SOFIA/SharePoint ingår
- att fortsätta bygga upp och uppdatera verksamhetens intranät
- att bistå verksamhetsutvecklare och övriga ledningsgruppen med administrativa uppgifter
Det pågår en omorganisation där förtydligande av verksamhetsassistentens funktion ingår, arbetsuppgifterna kan därför förändras över tid.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du ska ha erfarenhet av administrativt arbete, gärna från offentlig verksamhet. Du är van datoranvändare med erfarenhet av olika system och applikationer som tex personaladministrativa systemet Heroma och fakturasystemet Raindance/Marknadsplatsen, gärna även diariesystemet Public 360 och SharePoint och har grundläggande kunskaper om allmänna handlingar.
För att passa i rollen tror vi att du har förmåga att se helheten och är van att arbeta självständigt. Du är strukturerad och har god organisatorisk förmåga samt är van att arbeta serviceinriktat. Du kan planera i förväg samtidigt som du kan tänka om och hitta andra lösningar när det behövs. Du har en god IT-vana. Det är viktigt att du trivs med att ha mycket kontakter och kan ge ett gott bemötande.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper, där god kommunikation, samarbetsförmåga och flexibilitet är viktiga inslag.
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.