OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Individ- och familjeomsorgen i Umeå kommun vill i närhet och samspel vara en resurs som frigör och stärker människors förmåga att leva ett självständigt liv.
Administrationen för stöd och omsorg ger stöd till chefer som syftar till att chef ska kunna vara mer verksamhetsnära. Verksamheten ska hålla en hög servicenivå inom givna ramar.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter är av administrativ karaktär och kan innefatta fakturahantering, beställningar, arbete i lönesystem samt stöd vid rekrytering och stort fokus ligger på bemanning vid korttidsfrånvaro i verksamheten personlig assistans.
Som verksamhetsassistent förväntas du ge god service och finnas tillgänglig på telefon och mejl.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med olika verksamhetssystem, till exempel faktura- personal och dokumentationssystem.
Vi ser gärna att du har gymnasieutbildning med inriktning ledarskap, administration eller personal. Samt att du har erfarenhet av att arbeta med bemanning och att ge service.
Arbetstiden är förlagd dagtid och lätthelgdagar.
Välkommen med din ansökan! Du kan antingen bifoga ditt cv och personliga brev alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret.
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med 12 000 medarbetare. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?
Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om förmåner för medarbetare här.
Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.