OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Daglig verksamhet, Vattholmavägen 16 B
Är du en trygg och lyhörd ledare? Vill du vara med och utveckla Sveriges största dagliga verksamhet? Hos oss finns mer än 80 olika arbetsplatser och till hösten söker vi två nya verksamhetschefer till vårt härliga team. Välkommen med din ansökan!
Daglig verksamhet inom Uppsala kommun är den största utföraren av daglig verksamhet i Uppsala. Vi lutar oss på lång och gedigen kunskap om alla slags funktionsnedsättningar. Våra medarbetare har hög kompetens och får kontinuerlig vidareutbildning inom området. Vi arbetar tillsammans, välkomnar nyskapande och gör skillnad för många Uppsalabor och deras anhöriga.
Läs mer om oss på: www.vardochomsorg.uppsala.se (https://vardochomsorg.uppsala.se/)
Ditt uppdrag
Som verksamhetschef hos oss ingår du i ledningsgruppen för daglig verksamhet inom kommunens egen regi och rapporterar till områdeschef. I arbetsuppgifterna ingår budgetansvar, personalansvar, arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvar samt verksamhetsansvar. De insatser vi utför inom daglig verksamhet utgår ifrån biståndsbeslut enl. LSS 9 § 10 och verkställs efter den enskildes individuella önskemål, förutsättningar och behov.
Du kommer att ha ansvar för mellan 2-14 arbetsplatser. Som verksamhetschef är en av dina främsta uppgifter att genom ett operativt och nära ledarskap ge dina medarbetare förutsättningar att lyckas i sina uppdrag. Du förmedlar visioner och mål så att medarbetare förstår och känner sig delaktiga. Du uppmuntrar deras drivkraft och kreativitet inom arbetets ramar. Med stöd av kollegor, områdeschef, avdelningschef och staber ansvarar du för dina verksamheters måluppfyllelse gällande budget och resultat. Du bidrar också med dina idéer och din kompetens i frågor och ledningsbeslut som rör hela avdelningen.
Din bakgrund
Vi söker dig som har högskoleutbildning från till exempel sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet, personalvetarprogrammet eller annan utbildning vi bedömer relevant. Vi förväntar oss att du har kunskaper inom LSS, SoL, HSL eller arbetsrätt. Erfarenhet av chefsuppdrag innehållande budget- och personalansvar är ett krav alternativt har du gedigen erfarenhet av arbete inom LSS.
Du har goda kunskaper i Office-paketet och vana vid att lära dig nya program och system. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete, självständigt budgetarbete såsom prognos och analys eller om du tidigare har arbetat inom i daglig verksamhet enligt LSS. B-körkort är önskvärt.
Vidare är du en lyhörd ledare med god samarbetsförmåga. Du tar ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Du är trygg i din roll och har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. Du förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Rasmus Wennström, områdeschef , 018-727 21 53
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning, Josephine Alderson, 018-727 23 04
Fackliga företrädare:
Vision 018-727 24 33
SACO 018 727 87 25
Ledarna 018-727 86 47
Akademikerförbundet SSR 018-727 24 24.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till omsorgsförvaltningen. Tillsammans med oss jobbar du för att personer med olika former av funktionsnedsättning ska få det stöd de behöver för att leva ett så självständigt liv som möjligt. Det handlar om LSS-verksamhet, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård för dessa personer och grupper. I förvaltningens arbetsuppgifter ingår att utreda enskilda behov, men också verksamhetsuppföljning och långsiktig planering. Här finns tre uppdrag: systemledning, myndighetsutövning och ansvar för kommunens egenregi inom området.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Inom omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43