OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en verksamhetschef till oss på Athea Assistans. Vill du bli en av oss och kollega med Helena!
I arbetet som verksamhetschef så är du Atheas ambassadör utåt. Du representerar bolaget och arbetar för att upprätthålla ett gott samarbete med kunder, assistenter, anhöriga, uppdragsgivare och myndigheter, ett intressant arbete med frihet under ansvar. Som verksamhetschef har du en strategisk roll med uppgifter att utveckla organisationens assistansuppdrag, en utmaning och en viktig kugge i vårt företag.
För oss är en välfungerande och rättssäker assistans en självklarhet, där lagar och regler efterlevs och därmed säkerställer god kvalitet inom personlig assistans.
I rollen har du det övergripande personalansvaret för assistansgrupperna. Du ansvarar för personal-/kompetensförsörjning, medarbetarsamtal, lönesamtal, schemaläggning, rekrytering samt skapar individuella utvecklingsplaner för medarbetarna. Du ger stöd och arbetar för att skapa delaktighet och engagemang hos din personal.
Tillsammans med kund planerar du de insatser som är beslutade , men även avstämningar och uppföljning av LSS-beslutet. Vidare att genomförandeplaner upprättas och dokumentation sker. Rekrytering av personliga assistenter sker också tillsammans med kund.
Hos oss är alla medarbetare vana att arbeta i ett högt tempo med frihet under ansvar. Vi hjälper och stöttar varandra och glömmer aldrig bort hur viktigt det är med delaktighet och omsorg i vardagen.
Profil; Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet inom personlig assistans och som har en högskoleutbildning inom socialt arbete/personalvetenskap eller liknande. Du har ett stort humanistiskt intresse och värnar om varje människas lika värde.
För oss är det viktigt att hitta rätt person därför söker vi dig som är en driven lagspelare, som trivs att arbeta med människor i olika situationer. Att du är lyhörd och engagerad är kvalifikationer som är viktiga för oss. En framgångsfaktor i rollen som verksamhetschef är att du har ett lösningsfokuserat arbetssätt samt är serviceminded.
Athea; som assistansanordnare är ett företag som värnar om kunder och assistenter. Vi som arbetar i företaget har en lång erfarenhet av att arbeta inom området personlig assistans. Allt arbete som bedrivs skall vara av god kvalitet och vara rättssäkert. Vill du veta lite mer om Athea så gå in på vår hemsida www.athea.se
Du som känner att det här skulle vara ett perfekt arbete för dig och vill bli en av vårt team, tveka inte utan skicka in ansökan till oss. Vi ber dig skicka in CV samt personligt brev.
Anställningen är en heltid, 40 timmar i veckan och med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Välkommen med din ansökan via e-post till
kerstin@athea.se