OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
1177 Vårdguiden på telefon
Våra 1650 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177 Vårdguiden. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster.
Välkommen att söka ett spännande chefsuppdrag!
Vi söker en verksamhetschef till 1177 vårdguiden på telefon. Vi erbjuder ett tidsbegränsat uppdrag som chef och en tillsvidareanställning i din grundprofession. Tillträde snarast efter överenskommelse.
Region Uppsala och Nära vård och hälsa har förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).
Ditt uppdrag
Som verksamhetschef har du det fulla ansvaret för verksamhet, ekonomi och personal. Detta inkluderar bland annat ansvar för budgetprocess, måluppfyllelse, strategisk verksamhetsutveckling, rekrytering, medarbetar- och lönesamtal, rehabilitering och arbetsmiljö. Du leder verksamheten genom ett nära och aktivt samarbete med gruppchefer och medarbetare. Som verksamhetschef är du direkt underställd verksamhetsområdeschefen i verksamhetsområde Centrala staden.
Din kompetens
Vi söker dig som har erfarenhet av chefsuppdrag och har utbildning inom hälso- och sjukvård. Då uppdraget som verksamhetschef på 1177 VPT skiljer sig mycket åt från arbetet på en vårdcentral krävs det att du har erfarenhet av telefonrådgivning. Vidare behöver du ha vana av RGS webb och ha arbetat i symtombaserat beslutsstöd för att kunna förstå verksamheten och dess mål. Du är van att arbeta samt tolka statistik och diagram samt har goda kunskaper i de system som vi hanterar som t ex Cosmic, Heroma, rådgivningsstödet, 1177 Telefonsystem samt 1177 journalföring. Det krävs även att du kan arbeta i Excel.
Ditt förhållningssätt präglas av öppenhet och framåtanda. Uppdraget kräver att du besitter god samarbetsförmåga och att du är tydlig, lyhörd och nytänkande. Att du är stresstålig samt har lätt för att fatta beslut är ett måste. Du är väl införstådd med ditt uppdrag som arbetsgivarföreträdare, dina befogenheter och målen för din verksamhet och kan kommunicera det till dina medarbetare. Att ha ett patientperspektiv är självklart för dig och du vill utveckla verksamheten så att vi blir en effektiv första ingång till vården.
Vår verksamhet
1177 Vårdguiden på telefon tillhör förvaltningen Nära vård och hälsa, Region Uppsala och är en nationell tjänst som bedrivs dygnet runt i alla landsting/regioner i Sverige. Vi ansvarar för sjukvårdsrådgivning i hela Region Uppsala under dygnets alla timmar. Vi samverkar även med andra Regioner under vissa tider på dygnet. Hos oss får du arbeta i en spännande verksamhet i ständig utveckling. Arbetet är omväxlande och roligt. Vi ser teamet som det viktiga, vi månar om varandra och hos oss jobbar chefer och sjuksköterskor tillsammans för att skapa goda förutsättningar för en trygg arbetsmiljö och säker vård.
Vill du veta mer?
Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta verksamhetsområdeschef Fredrik Settergren, tel 018-617 32 95 (http://018-617%2032%2095/), e-post: fredrik.settergren@regionuppsala.se (http://mailto:fredrik.settergren@regionuppsala.se/).
Fackliga representanter nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00 (http://018-611%2000%2000/)
Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.