Verksamhetschef

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation:

Till en kommun som står för mångfald, närhet, samhörighet, delaktighet och samverkan – livskvalitet för alla, som ligger söder om Jönköping. Söker vi nu en interim Verksamhetschef.

Kommunen satsar medvetet på friskvård för all personal och har bl a eget gym för de anställda. Som arbetsgivare har vi bland de lägsta ohälsotalen i Sverige.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Vi söker en interim verksamhetschef till funktionshinderomsorgen med tillsättning snarast möjligt.
Verksamheten omfattar bland annat korttids, personlig assistans, ledsagare, kontakt- och stödfamiljer.

Arbetsuppgifter är bland annat
- Att leda och stödja medarbetarna i det dagliga arbetet
- Föredragande i socialutskott och kommunstyrelse
- Personal-, arbetsmiljö- och ekonomiansvar
- Samverkan med andra aktörer, internt och externt
- Att leda utvecklingen av verksamheten
- Att ingå i socialförvaltningens ledningsgrupp.

Din profil:

Vi söker dig som:

- Är socionom eller har annan högskoleutbildning som kan bedömas som likvärdigt.
- Har flerårig erfarenhet av arbete i ledande befattning.
- Har god kunskap om lagstiftningen inom socialförvaltningens område.
- Har god datakunskap och kännedom om olika verksamhetssystem.
- Ska kunna uttrycka sig väl i tal och skrift i det svenska språket.

Det är meriterande med:

- Flerårig erfarenhet av arbete inom funktionshinderomsorg, äldreomsorg eller socialt arbete.
- Erfarenhet av professionell samverkan med andra myndigheter/aktörer.
- Erfarenhet av personal-, arbetsmiljö- och ekonomiansvar.
- Erfarenhet av att driva utvecklingsarbete

Personliga egenskaper:

Vi söker dig som har förmåga att leda och fatta beslut med delaktighet och kan skapa ett positivt och innovativt arbetsklimat. Du är noggrann, strukturerad, logisk och analytisk.
Din kommunikativa förmåga är god och du har förmåga att se medarbetarnas olika styrkor och kan använda dessa i verksamheten.
Andra viktiga egenskaper för uppdraget är samarbetsförmåga, förmåga att fokusera på resultat och att se till helheten.

Ansök redan idag!:

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.

Ansvarig rekryterare är Maria Wallin och nås på 0763-20 81 77 eller på maria.wallin@unikresurs.se

Väl mött!

Välkommen till Unik Resurs!:

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB Linköping
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid (3-6 månader)
  • Publicerat: 9 december 2016

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024