OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Olivia Omsorg är en del av Team Olivia som är en av de större vård- och omsorgskoncernerna i Norden.
Vi söker nu en verksamhetschef med ansvar för vår daliga verksamhet i Vaxholm. Verksamheten drivs i entreprenadform på uppdrag av Vaxholms stad.
Om tjänsten
Som verksamhetschef ansvarar du ytterst för att den enskilde får insatser som är av god kvalitet och uppfyller kraven på säkerhet samt att verksamheten kännetecknas av god etik och ett respektfullt bemötande. Dina arbetsuppgifter kommer att vara att planera, leda, utveckla och utvärdera en verksamhet som på bästa sätt skall tillgodose deltagarnas behov.
Du ansvarar för personal och budget och för oss är det viktigt att du har ett aktivt och närvarande ledarskap ute i verksamheten. På så vis får du möjlighet att skapa en god relation till deltagare, medarbetare och anhöriga samt arbetsleda och följa upp verksamhetens mål.
Du ansvarar för verksamhetens kvalitets- och verksamhetsutveckling. Du arbetar på uppdrag av kommunen för att utveckla verksamheten och möta den enskildes behov.
Du säkerställer att avtal och uppdrag efterföljs i verksamheterna genom att leda och fördela arbetet och ansvarar för att verksamheterna följer gällande regelverk. Du sitter med i regionledningsgruppen och rapporterar till regionchef. I vardera verksamhet finns en gruppledare var administrativa huvuduppgift är bemanningsarbete.
Du ingår tillsammans med övriga funktioner inom bolaget i koncernen Team Olivia och samarbetar med engagerade kollegor, stödteam samt stödfunktioner inom koncernen för att uppnå bästa kundnytta. Du har kontakt med brukare, beställare och anhöriga.
Vi erbjuder
Hos oss får du friheten att utforma ditt arbete tillsammans med dina kollegor och möjlighet att vara med och utveckla ett av branschens ledande företag. Olivia Omsorg är en del av vård- och omsorgskoncernen Team Olivia och har kollektivavtal för alla anställda.
Du har stöttande och coachande chefer nära dig, Olivia Omsorgs Stödteam samt våra övriga centrala stödfunktioner.
Inom Team Olivia tror vi på att du som ledare vill och kan göra skillnad. För att vi gemensamt ska kunna ta hand om och utveckla vår verksamhet krävs ett enhetligt, samspelande och utvecklande ledarskap. Vi använder vår modell Ledarskapskompassen för att kunna navigera tryggt på vår resa. Ledarskapskompassen omfattar fyra egenskaper; Teamorientering, Samarbetsorientering, Affärsorientering och Förändringsorientering. Det är egenskaper som våra ledare behöver för att bygga ett bolag med teamarbete som ryggrad.
Personliga egenskaper
-Trygg ledare som skapar stabilitet runtomkring sig och skapar förutsättningar för att verksamheterna utvecklas vidare på bästa sätt genom ett tydligt, nära och målinriktat ledarskap
-Samarbetsorienterad ledare som använder sig av sina kollegor, stödfunktioner och medarbetare för att hitta lösningar och lyckas med sitt uppdrag. För att vara framgångsrik och trivas i rollen krävs prestigelöshet och flexibilitet
-Vana att leda verksamheter i utveckling och förändring
-Vana vid att ansvara för budget och att analysera och följa upp resultat
-Affärsorienterat förhållningssätt, med bibehållen fokusering kring kvalitet
-Teamorienterad, närvarande ledare som skapar engagemang och delaktighet hos sina medarbetare. Van vid att arbeta med utveckling av arbetsgrupper och ha ett coachande och stöttande förhållningssätt gentemot sina medarbetare.
-Arbeta verksamhetsnära och ha god kännedom om arbetsrättsliga processer och schemaläggning.
Kvalifikationer
-Relevant akademisk utbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan lämplig utbildning enligt de krav som Inspektionen för vård och omsorg (IVO) ställer
-Andra utbildningar inom ledarskap, IT, metoder inom socialt arbete, ex. lågaffektivt bemötande
-Tidigare chefserfarenhet från LSS enligt LSS 9:9 eller 9:10.
-Grundläggande kompetens inom arbetsrätt och arbetsmiljö
-God systemvana
-Mycket goda kunskaper i det svenska språket, såväl tal som skrift
-B-körkort
-Erfarenhet från uppdrag inom entreprenad och god erfarenhet inom HR frågor
Om rekryteringsprocessen:
Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. Vi tillämpar provanställning och gör bakgrundskontroller.
Övrigt:
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Kollektivavtal finns.
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse.
För frågor om tjänsten: Kontakta regionchef Antonio Cabot Tel: 072-3616923
Vi ser fram emot din ansökan!