OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kustkommunen Karlskrona har ett underbart läge. Centrum är byggt på öar i Sveriges sydostligaste skärgård. Karlskrona är idag en modern stad, bland de ledande inom IT-uveckling och med en stark profil som en av Östersjöns mötesplatser. Örlogsstaden Karlskrona utgör också en unik historisk miljö och valdes därför in på UNESCO:s världsarvslista i december 1998. Förvaltningens huvudsakliga uppgift är att ge stöd och service till människor som har ett fysiskt eller psykiskt funktionshinder och/eller ett begåvningshandikapp. Verksamheten inom vårt ansvarsområde kännetecknas av höga krav på kvalitetssäkring. Vi är en ständigt växande verksamhet som ställer krav på nya lösningar. Politiska direktiv och krav på samverkan med andra huvudmän styr i stor utsträckning vårt dagliga arbete. Arbetsuppgifter och ansvar Verksamhetschefen har en controllerfunktion i kvalitetsarbetet och ekonomistyrningen. Du är ytterst ansvarig för att verksamheten levererar enligt uppsatta mål. Du leder förvaltningens samordningsgrupp, som har en överbryggande funktion mellan myndighetsutövning, de olika verksamhetsteamen samt följer upp ekonomi- och personalfrågor. Verksamhetschefen och vår nya utvecklingschef har gemensamt uppdraget att utveckla och säkra kvaliten i vår verksamhet. Tjänsten är direkt underställd förvaltningschefen och ingår i förvaltningens chefgrupp. Verksamhetschefen har rollen som coach i vår organisation med 15 områdeschefer. Det är en viktig uppgift att utveckla dem i deras chefskap och vara ett stöd i teamarbetet. I ditt uppdrag ingår även chefskap för vår näradministration. Utbildning och personliga egenskaper Du har en akademisk utbildning och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Din erfarenhet av ett gott ledarskap är väl dokumenterat och du har verkat i en målstyrd organisation. Det är viktigt att du kan entusiasmera dina medarbetare, se deras kvaliteer och vara lyhörd för deras åsikter i arbetet med att driva och utveckla verksamheten.