OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en värderingsstyrd organisation!
Nu finns möjligheten att bli den Verksamhetschef som vidareutvecklar verksamheten tillsammans med de engagerade medarbetarna. I din roll som Verksamhetschef arbetar du självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till Regionchef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil.
Arken HVB har sedan 1995 funnits på vackert belägna Stora Långared Säteri, ca 8 mil nordost om Göteborg. I en lantlig miljö som borgar för lugn och fokus på behandling, utveckling och förändring. Verksamheten har en egen skola avsedd enbart för våra ungdomar. Skolan bedrivs i kommunal regi. Ungdomarna får en lugn studiemiljö med individuellt lärarstöd med fåtal elever i varje studiegrupp.
Vi verkar för att likna ett vanligt hem med vanliga sysslor. Vid placering upprättar varje ungdom tillsammans med sin kontaktperson sitt schema inom ramen för verksamhetens schema. Här finns möjlighet till gårdsarbete och ridning med hästskötsel, matlagning och inte minst individuellt anpassad skolgång på plats.
Arkens målgrupp är tonåringar med beroendeproblematik och psykosociala problem. Vi tar idag emot både pojkar och flickor.
Ansvarsområden
Ditt uppdrag är att tillsammans med medarbetarna fortsätta det påbörjade arbetet för att vidareutveckla verksamhetens kvalitativa behandlingsarbete. Verksamheten har potential att tillgodose stora behov inom geografiskt område och torde kunna vara en av vår regions juveler- ditt arbete är att föra verksamheten dit. Du coachar medarbetarna till att vara trygga medskapare i den dagliga verksamheten likväl som i ert gemensamma utvecklingsarbete. Du kan göra nyckeltal levande och förstår vikten av att driva mot gemensamma mål- oavsett om det gäller verksamheten eller ungdomarna. Du skapar tillitsfulla relationer och ser tillit och glädje på arbetet som självklart.
Du ingår i regionens ledningsgrupp och du förväntas bidra till att driva regionen framåt och vid behov även stötta kollegor för att vi tillsammans ska nå våra mål. I rollen ingår att bedriva systematiskt kvalitets- och arbetsmiljöarbete. Detta innebär möjlighet att på sikt kunna få uppdrag att delta i intern revision eller att skriva interna utredningar. För att lyckas som verksamhetschef på Arken behöver Du vara mycket kunnig inom målgruppens behov och ha vana av att driva förändrings- och förbättringsarbete i komplexa miljöer.
Som verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. Du kommer även vara delaktig i anbudsarbete.
Vi erbjuder:
• Utbildningar
• Utvecklingsmöjligheter
• Personalförmåner
• Trygga anställningsvillkor
• Digitala arbetsverktyg
Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning så som socionom eller annan beteendevetenskaplig högskole-/ universitetsutbildning i kombination med socialrätt.
Tjänsten kräver att du har minst 3 års erfarenhet av ledande befattning inom aktuellt område i kommunal socialtjänst eller hos annan privat utförare och erfarenhet av förändringsledning.
Då verksamheten använder hästar i behandlingen ser vi gärna att du har kunskap om, eller intresse för, hästunderstödd terapi. Körkort är en nödvändighet. Vidare är det meriterande om du har vidareutbildning inom missbruk och trauma samt inom ledarskap och förändringsledning.
Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt.
Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad.
För mer information om tjänsten kontakta gärna: AnnaKatarina Jonsson, rekryteringskonsult
annakatarina.jonsson@randstad.se alt. 073-343 97 17
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så ansök gärna redan idag. Dock senast 2022-05-29
Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100% med start 2022-07-01 eller enligt överenskommelse. Tjänsten inleds med 6-månaders provanställning.
Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.
Om företaget
Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. På Attendo arbetar vi tillsammans för vår vision att stärka individen. Detta gör vi genom våra värderingar kompetens, omtanke och engagemang som fungerar som ledord i vårt dagliga arbete. Med din värdefulla kunskap och kompetens är du en nyckelperson i företaget och du ses som en viktig lagspelare för att utveckla verksamheten i nära samarbete med din chef.
Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044